• Mimer

Sempers gröt, är inte den väääldigt lös i konsistensen?

Köpte Sempers äpple/päron gröt från 6 månader, men blev fundersam; är den inte väldigt lös i konsistensen, ska den va det? Gör ni den tjockare dvs blandar i mer pulver? Den är ju mer som tjock välling tycker jag. Iofsig ska den väl va rätt lös eftersom man äter utan mjölk, men ändå...

• Svar på tråden Sempers gröt, är inte den väääldigt lös i konsistensen?
  • Mimer

puff hallå! Ingen som har nån åsikt i frågan...?

• Lilla jag76

testa att ta lite mera pulver.
    Du kan mixtra lite som du vill men de måtten som står på förpackningen brukar vara bra.
    Testa dig fram.

Lycka till

• Shedevil

Jag följer aldrig måttanvisningen på gröt förpackningen. Jag har pulver först (4msk) och sen vatten tills jag tycker det är bra. Jag har oxå märkt att den ju blir tunnare ju mer man bökar med skeden i den, rör runt och så. Barnets saliv gör att det tillslut blir som vatten Men det går bra om man tar från toppen lixom och inte rör runt.

• Pärlan81

Nä det tycker jag inte. Det beror på hur man blandar den.
    Går du efter anvisning?
    Jag häller upp vatten sen häller jag pulver och blandar tills den blir en bra konstitens.

• Mimer

Shedevil: Aha! Det där med att den blir lösare när man rör runt mkt, det har du nog rätt i! Ska prova att inte göra det så mkt...

• Shedevil

Yes! Det tog ett tag innan jag kom på avrför den blev så vattnig mot slutet
    Lycka till med gröten då

• väntar o längtar

Häller oxå i grötpulver först så många mått som sonen äter och så häller jag på vatten till konsistensen blir bra.

Att skippa måtten är nog enda sättet att få en bra gröt.

• BBQ

JO det tycker jags med... Till Havregröten med Äpple ska man ju ha 5 msk istället för 4 så det har ja kört med till Äpple/päron och till den andra också Risgröt/mango..
    Ska man bara ha 4 msk så grisar man ju ner hela lägenheten.. skitjobbigt ju..

• Beatrize74

Jag skippade måtten nästan på en gång. Jag häller i så mycket vatten det går åt, men sedan vispar jag i pulver allteftersom tills jag får en konsistens jag tycker känns bra. Om man följer anvisningarna så blir den FÖR lös.

• HelenaK

När Felicia var liten köpte jag ett grötpaket som det var fel på, gröten blev väldigt tunn och jag ringde semper och frågade. Jag fick skicka in paketet och det var något fel på innehållet så jag fick en massa kuponger att handla barnmat för. Det var något ämne i gröten som saknades, inget farligt men inte bra för barnet om man blandade i mer pulver än vad det stod att man skulle göra, dom kunde visst få förstoppning då.

Om det är det första paketet du köpt så köp ett till och kolla så dom är lika lösa, så det inte är något fel på din gröt också.

• Jennie Brunflo

Som många här har jag aldrig mätt något.
    Jag värmer vattnet och blandar i pulvret till det ser lagomt ut.
    I början ville Sigge ha jättelös gröt, sedan ganska stabbig...så det fixade vi allt eftersom.

• Kanina

Nu är ju denna tråd nån dag gammal men det är ju saliven som gör maten blaskig mot slutet! Jag brukar ta det jag torkar av från munnen och det som är "begagnat" och hälla av nån annanstans eller på sidan av tallriken...

• Mimer

Kanina; japp jag märkte att det inte blev lika rinnigt o löst när jag lät bli att köra runt med skeden i resten av gröten Jag blandar också nu tills det blir en bra konsistens oavsett vad det står för mått...

• Smulan

Vår dotter tycker mycket bra om den lösa gröten. Om man jämför den med Nestles gröt så är Semper väldigt lös. Nu när vi använder båda fabrikaterna får vi helt enkelt ha i mycket mer vatten i Nestles gröt, annars äter hon inte. Vi brukar inte ha mjölk till hennes gröt men det kanske är det man ska ha, i alla fall till Nestles variant.

Svar på tråden Sempers gröt, är inte den väääldigt lös i konsistensen?