• ChristiansFru

Extrem trötthet - flicka eller pojke?

hej!

jag har en dum fråga men måste fråga ändå.
    Jag är nu i vecka sju, och har de senaste två veckorna varit extremt trött, kommer knappt upp ur sängen ens! Skulle bra kunna sova dygnet runt! Jag vet några tjejer som varit jätte trötta och de har fått flickor.
    Jag skulle vilja att de som varit så här extremt trötta under sin graviditet berättar om de fått en flicka eller pojke- tänkte om det kanske har något samband? typ pga hormonerna osv.

Snälla svara! Vill gärna veta :)

MVH

• Svar på tråden Extrem trötthet - flicka eller pojke?
  • Michisen

Det är helt normalt att vara dyngtrött första tiden vare sig man får kille eller tjej.

• Cecese

Jag minns inte hur det var när jag väntade flickorna för det är så länge sen. När jag väntade pojkarna var jag dock dödstrött första månaderna och hade helst sovit typ 18 timmar per dygn eller nåt sånt.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Mollie77

Jag har vat jättetrött med våra killar iaf...

Snart kommer vår fyra
  • böna nr3

Med mina två flickor var jag inte trött alls, nu gravid med nummer tre(v14 nu) har jag varit näst intill medvetslöst trött..börjar dock lätta nu.
    Har du barn sedan tidigare du kan "jämföra" med?:)

• skrållan1978

jag har 5 barn o har vart aptrött med alla 5=) väntar nummer 6 nu och är i vecka 7 och e lika trött igen=)

Nummer 6 i magen=)
  • Drutten03

I början av graviditeten är det normalt att vara jättetrött eftersom det är många omställningar i kroppen och massor av hormoner i omlopp.

Sedan går tröttheten i omgångar under hela graviditeten. Man har perioder så man kan vara jättepigg och perioder då man är helt slut.
    Bortsett från att det är normalt att vara supertrött så kan man senare bli trött pga av järnbrist.

Tror inte att tröttheten skulle ha något med könet på barnet.

Jag har fått 2 pojkar och har varit otroligt trött bägge gångerna.
    Vet inte vad jag väntar nu, men är supertrött nu med.

Har alla graviditeterna behövt sova middag i perioder av graviditeten och somnat tidigt på kvällen.

• Dina81

Jag har två tjejer och har inte varit så trött som jag är denna gång. Mellan v 6-9 var jag extrem trött, jag kunde somna när som och var som och hur mycket jag sov räckte aldrig. Detta kan också bero på järnbrist jag blev rekomenderat att ta järntabletter vilket gjorde underverk direkt så jag tror inte det har med könet att göra.

• Jess69

Jag har varit aptrött i båda mina graviditeter, kunde knappt
    hålla mig vaken på jobbet i början...och första gången fick
    jag en tjej...andra gången en kille och en tjej...så det är
    nog ganska individuellt...

Grattis förresten till bebis i magen

• ChristiansFru

tack allihopa för era svar! :)
    jo det är första bebisen på G. Visst har jag hört att man kan bli mkt trött, men att man knappt hålls vaken?! :-S det är ganska jobbigt. Några tips, annat än vila o sova? kan man ta något tillskott?
    kan man föresten ta zink tabletter? brukar ta det vanligtvis, men nu har jag inte vågat.

Kram på er alla o tack för era svar!

• Vilja81

Jag har hört att zink är bra under graviditeten bl a för huden men har ej sökt fakta om det. Äter det själv som tillskott då min BM sa att det var helt ok, jag tar en tablett om dagen innehållande B12, folsyra, zink, järn och C-vitamin.

• Drutten03

Man brukar ju rekommenderas att ta en multivitamin + en folsyra om dagen hela graviditeten. Vet ju inte hur det påverkar tröttheten, men det är ju tillskott för att du och bebisen skall må bra.

Om järnvärdena sjunker så får man börja ta järntabletter, men det kollar bm när du kommer på kontroll.

• malinolss

Jag har fått två flickor och med dom var jag trött hela tiden.Nu är jag gravid i v7 och är pigg som bara den kan inte sova på natten förstår ingen ting är pigg hela dagarna...

• malinolss

Jag köpte blutonsaft på ica funkar super bra. Med mina andra 2 flickor hade jag dåligt med järn och fick järntableter men funka inte, då sa dom till mig att testa blutonsaft fy vad pigg jag vart:) den kostar under 100 lappen.

Svar på tråden Extrem trötthet - flicka eller pojke?