• Anonym (mkt orolig)

Vad har hänt med mitt öra?? =( Inflammation..blåsa på trumhinnan!?

Fick extrem ont i mitt öra för en vecka sen nu. Har varit hos läkaren två ggr, första gången konstaterades att min trumhinna var hel men med en kraftig inflammation i yttre hörselgång.
    Andra gången rengjorde han örat igen, och tyckte det var märkligt tydligen att min salva jag fick första gången inte hjälpt.
    Sen mumlade han något om en blåsa på trumhinnan, därav att jag inte hör.
    Han la ett förband med salva på,, som jag nu då har, ska dra ut den i morgon.
    Gar googlat på blåsor, och det jag hittar pratar om herpes blåsor.. ska ju tydligen inte alls vara bra att få kan det vara detta han menade? Sååå orolig... någon som vet något eller varit med om liknande?
    Har lite ont än idag, är orolig att det inte heller försvinner..

• Svar på tråden Vad har hänt med mitt öra?? =( Inflammation..blåsa på trumhinnan!?
  • Anonym (mkt orolig)

Puffar... finns det inte någon som kan svara? =(

• Anonym (mkt orolig)

???

• Anonym (mkt orolig)

Fl som brukar vara så full av erfarenhet, någon måste väl kunna svara =( lider av ångest nu o panik känslor för mitt öra =(

• Censur

hej!
    Jag hade värsta problemet med det för några månader sedan...

mamma till Josef, 050703 Elise & Fiona 070408
  • Censur

Jag hade gryyyym inflammation och efter många besök och en halv penicillinkur samt ett flertal telefonsamtal såkom de på att de inte kunde göra något så jag fick remiss till öronmottagningen där de sög ur örat och lade in en tamponad med alsolsprit som jag skulle dränka tussen med var 3 timme (har jag för mig)
    Därefter fick jag komma in igen dagen efter då jag fick ny tamponad med salva.... (med penicillin) utöver den superkur med penicillin jag redan åt....
    Därefter kom jag in dagen efter igen och då tog de bort tamponaden och jag fick sedan droppa i salvan i örat i.... 7 dagar tror jag. Det står på receptet man hämtar ut.
    Det blev bra efter det

• Anonym (mkt orolig)

Cencur: Säger oxå att detta varit den värsta smärtan nånsin,, fått äta stark smärtlindring. Idag räckte det med Ipren. Hur lång tid tog det innan du kände dig helt symtomfri? Jag har stickningar typ i nerverna som går ner i käken o halsen, hade du oxå det så? Vad tror du han menade med blåsan?
    Många frågor nu.. hoppas att du kan svara
    Hörde du oxå dåligt?

• Censur

Jag hörde ingenting
    Jag fick ingen smärtillande med. förrän efter 5 dagar av någon anledning men det värsta var över efter någon dag.
    Jag kan inte komma ihåg "stickningar" men ONT hade jag... var helt svullen på hela den sidan så jag var helt deformerad ...
    Hmmm... blåsa...
    Ja, det kan vara så att det var ett sår som blev infekterat och att det blivit en blåsa av det...
    har det blivit bättre så komemr det nog kunna gå relativt snabbt. Symtomen var borta när (sista) penicillinkuren var avslutad

• Censur

jag ska kolla i min blogg... där skrev jag om helvetet! Jag hade så ont att jag grinade, kunde inte sova, inte äta....

vänta

• Anonym (mkt orolig)

Är kvar...

• Anonym (mkt orolig)

Vilken bild aj aj.. Undrar om det var sådan blåsa han menade för mig me då? I morgon ska jag ta ut förbandet jag har i örat.. själv.. suck och så ska jag träffa dr. igen på måndag. Är så orolig att detta inte kommer att bli bra.. känner sig så handikappad bara med ett öra. Fick kåvepenin men bara för fem dgr, har ätit sista idag,, men har som sagt känningar kvar.

• Censur

hoppas det hjälpte eftersom det är bild och så...
    Det är inte herpes

Jag hoppas verkligen att smärtan försvinner snabbt för dig för det ÄR ett rent helvete att ha så sjukt jävla ont!

• Censur
    Anonym (mkt orolig) skrev 2009-01-04 00:27:54 följande:
    Vilken bild aj aj.. Undrar om det var sådan blåsa han menade för mig me då? I morgon ska jag ta ut förbandet jag har i örat.. själv.. suck och så ska jag träffa dr. igen på måndag. Är så orolig att detta inte kommer att bli bra.. känner sig så handikappad bara med ett öra. Fick kåvepenin men bara för fem dgr, har ätit sista idag,, men har som sagt känningar kvar.
    Va? Fick du bara för 5 dagar?
    Du borde fått för iaf 7 dagar, det är ju inte så toppen att avsluta en kur mitt i helgen om det inte hjälpt! Vet du vad- ring in på rådgivningen imorgon och fråga vad du ska göra.
    Det skadar aldrig att spela lite dum för då kan man få mer hjälp!
    Efter 2-3 dagar ska det vara bättre och efter 5 dagar ska det vara MYCKET bättre.
    Du kanske skulle ha ett bredspektrum-penicillin som tar kål på all inflammation?
  • Censur

Jag är iofs ingen läkare men efter 5 dagar så borde det vara skapligt iaf. Det är inte meningen att du ska lida!

• Anonym (mkt orolig)

Tyckte med att fem dagr lät lite..min sambo tycker att jag ska åka in till en öronläkare.. (har bara varit hos allmänläkaren här på vcl)
    Dessa stickningar ner i käken o fan ut i tänderna gör mig me orolig.. men det kanske är nerverna då från blåsan på trumhinnan som spökar!? Är rädd att smärtan ska bryta ut igen nu i morgon..
    Är det blåsan på trumhinnan som gör att man inte hör då tror du?

• Censur

ja... man har ju något i gången som är i vägen...
    susar och dunkar det samtidigt så gör det inte sa<ken bättre...
    inflammationen sitter säkert över om rådet där de nerverna sitter... det går med största sannolikhet över när inflammationen är borta
    Det SKA vara borta då!
    Ska man få till till öronläkare så behöver man oftast remiss från vc..... Men det kan gå rätt snabbt. Har du inte fått salva att droppa i örat?

• Anonym (mkt orolig)

Jo fått salva,..tagit den i vecka nu. Ska träffa dr. i morgon igen få se vad han säger då. Tack för alla svar!!

• Censur

ingen fara
    Jag är undersköterska men jag svamlade verkligen mer än lovligt

• Anonym

Hej!!

Jag har också inflammtion i trummhinnan. Det var svullet, så jag fick droppar med penselin o kortison. Han frågade om jag haft det innan, men det har jag inte. Känns nästan som öroninflammtion

ansi

Svar på tråden Vad har hänt med mitt öra?? =( Inflammation..blåsa på trumhinnan!?