• Wernerliv

Min 4,5åring pruttar sjukt mycket och det luktar hemskt!

Någon som har samma problem?
    Det är helt otroligt illaluktande pruttar om sprider odör här hemma. Idag hade vi bekanta på besök och vi kunde knappt andas när hon var i närheten. Bytte trosor, för att vara på den säkra sidan, men det var verkligen pruttarna som luktade. Hon har inte diarre, men magknip på nätterna. Kan det vara allergi?

• Svar på tråden Min 4,5åring pruttar sjukt mycket och det luktar hemskt!
  • lovemyboys

Och hon är inte förstoppad heller....

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Michisen

Vet, vet jag inte, men det låter som laktosintolerans. Mycket äckliga pruttar alltså... Är själv laktosintolerant, när jag bytt till laktosfria mjölkprodukter så är det inte värre än för andra, men med vanlig mjölk så är det så.

• IsaqAni

bajsar hon regelbundet?
    annars kan det vara förstoppning
    När bajsade hon senast?

Min son har haft väldiga problem med bajseriet okså

• MammasälskadeMinna

ja, kan ju vara mjölken! Min sambo är känslig mot det så ibland luktar det Bläää här!!

• Wernerliv

Vi har inte kollat med laktosintolerans. Hon bajsar ofta, men har inte diarre. Det kommer som det ska. Iofs så skiter hon väldiga mängder när hon sitter, och gärna tre-fyra gånger efter varandra. Men tycker inte att det verkar jättelöst.
    Pruttarna är som sagt vidriga, riktigt riktigt vidriga. Tycker synd om henne att behöva höra kommentarer om det på dagis, försöker få henne att gå på toaletten och göra det där, så att de andra barnen inte ska märka detta. Men jag tror jag måste kolla upp det. För nu får det vara nog. Är i 9:e månaden snart och klarar faktiskt inte av lukten. Hoppas för hennes skull att det är laktos, för då kan man ju göra något åt det. Hon har haft detta problem sedan kanske 4-6 månader tillbaka. I början var det lite "gulligt" men inte längre.

• Gurkan

Kolla laktosen med läkaren, många kan börja prutta väldigt illa av det och få magknip. Alla får ju inte diarré det beror lite på hur känslig man är.
    Men kolla upp det, jag hade varit orolig om fisarna alltid luktade illa!

• Teskedsmamman
    Wernerliv skrev 2009-01-03 19:02:43 följande:
    Vi har inte kollat med laktosintolerans. Hon bajsar ofta, men har inte diarre. Det kommer som det ska. Iofs så skiter hon väldiga mängder när hon sitter, och gärna tre-fyra gånger efter varandra. Men tycker inte att det verkar jättelöst. Pruttarna är som sagt vidriga, riktigt riktigt vidriga. Tycker synd om henne att behöva höra kommentarer om det på dagis, försöker få henne att gå på toaletten och göra det där, så att de andra barnen inte ska märka detta. Men jag tror jag måste kolla upp det. För nu får det vara nog. Är i 9:e månaden snart och klarar faktiskt inte av lukten. Hoppas för hennes skull att det är laktos, för då kan man ju göra något åt det. Hon har haft detta problem sedan kanske 4-6 månader tillbaka. I början var det lite "gulligt" men inte längre.
    Ena av sönerna hade aldrig diarré men var inte normalhård i magen heller....
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Wernerliv

Teskedsmamman skrev 2009-01-03 19:21:18 följande:

Ena av sönerna hade aldrig diarré men var inte normalhård i magen heller....
    Men han pruttade ofta och illaluktande?
  • Teskedsmamman
    Wernerliv skrev 2009-01-03 20:14:35 följande:
    Teskedsmamman skrev 2009-01-03 19:21:18 följande: Men han pruttade ofta och illaluktande?
    Nåt guds så förbannat!

Jag pruttar själv mycket och stinkande om jag får i mig för mycket laktos....
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Min 4,5åring pruttar sjukt mycket och det luktar hemskt!