• Mammatilltretroll

Någon som handlat från lookfantastic.com?

Jag vill beställa hudvårdsprodukter från Renskincare och ser att lookfantastic har det märket.
    Men jag hittar ingenstans vad det kostar med frakt till sverige eller om man behöver betala någon tull eller så?

Hjälp!

• Svar på tråden Någon som handlat från lookfantastic.com?
  • brokig

Lookfantastic är en brittisk sajt och således behöver du inte betala någon tull. Fraktavgift tillkommer och är dyrare än inom England. På hemsidan står vad det kostar inom Europa. Det är dels en grundavgift på några pund samt därefter en summa per produkt som jag förstått det.

Beställde nyligen därifrån och tror att det totalt blev 12 pund i frakt när jag beställde 3 produkter från Redken, en primer och några makeupprodukter. Inklusive frakt betalade jag 69 pund eller knappt 800 kr för detta. Trots att frakten var en betydande andel är ju priset för Redken bara en bråkdel av vad jag fått betala i Sverige.

• rubygirl

Gör en beställning fram till när du ska skriva in kontokortsuppgifter, så får du se totala kostnaden.

Har själv beställt flera gånger och är jättenöjd. Har nästan slutat köpa hårvård här hemma. Just hårvård är mycket billigare även med frakt.

• brokig

fast priserna på lookfantastic har varit otroligt mycket bättre än på eleven.se på de produkter jag jämfört. Sen kan man ju som svensk se en del fördelar med att handla från en svensk site. Om något blir fel känns det framförallt väldigt mycket smidigare.

Inezzea har jag aldrig testat. Törs knappt gå in där då jag handlat så sjukt mycket i år redan

Svar på tråden Någon som handlat från lookfantastic.com?