• reader

Hungrig hela tiden i vecka 7

Fler som är hungriga precis hela tiden? Jag blir galen, bara en timme efter jag ätit så skriker magen av hunger. Nu har det gått flera timmar sedan lunch och det liksom svider & brummar och har sig i hela magen. Blir ju som ett slags hunger-illamående. Ska man verkligen behöva äta precis hela tiden? Inatt var jag tvungen att gå upp och äta en banan kl halv fem, men det hjälpte knappt. Tips på bra saker att småäta som mättar? Tack!

• Svar på tråden Hungrig hela tiden i vecka 7
  • Cintya och Fredrik

Jag känner också hunger nästan hela tiden. Fått en enorm aptit. Under min förra graviditet så var jag hela tiden illamående och hade inget sug för något alls. Men denna gång vill jag äta det mesta och hela tiden. Jätte farligt för vikten haha. Men inget illamående än men jag är bara i v 7

• GullpuckotMe

Jag är i vecka 13 nu. och har sedan vecka 7 varit typ konstant hungrig. och om jag inte får någon mat när jag är hungrig så mår man illa!
    Tips på saker man kan äta som man inte går upp så mycket i vikt av och som hjälp för mig (lite iaf)
    *Knäckebröd
    *Riskakor
    *Bananer
    *Små youghurtar

Gärna något som går relativt snabbt att äta. inget man måste sitta en kvart med. utan kan vräka i sig mer funkar bäst!

• Kärleksbarn

Är konstant hungrig men egentligen inte sugen på något!
    Jobigt när det kurrar hela tiden och de undrar väl varför jag måste småäta på jobbet

• victoria p

absolut! var, varannan timme måste jag äta. inga större mängder o helst nåt svalt o fräscht, typ yoghurt med äpple i eller annan frukt, sallad eller mackor. tror jag är i v. 7 men är inte säker.

förra graviditeten mådde jag så jäkla illa o kräktes hela tiden att det enda jag fick i mig va yoghurt o bananer i 3 månader. mindre kul. konstigt hur olika det kan va från gång till gång :)

• Laguna

Jag känner igen mig, man kan ju bli sjukt hungrig. Man kan äta lite mer fett, för det mättar längre stund. Turkisk yougurt, nötter.

• Stajna

Känner också igen mig! Måste äta ca en gång i timmen för att ha ork och energi till att bara vara på benen, jättejobbigt!
    Är nästan inte sugen på nåt heller, äter mycket gröt, helst risgrynsgröt.

Är i v 11 nu, från början fick jag inte i mig något överhuvudtaget men nu måste jag lasta in så mycket jag bara hinner med..

• MrsLemon

känner igen mig också, men blir inte sugen på nyttiga saker direkt, nej gärna så fett som möjligt, kex med ostar, choklad, pasta med bearniesås och sedan har jag börjat äta mycket mer kött..helt sjukt..

• JackieDaniels

Jag äter som en häst och känner igen det där med illamåendet som dyker upp när man är hungrig (typ varannan timme). Som Decembertjej här ovan är jag inte direkt sugen på havregrynsgröt och äpplen utan totalt onyttiga (och vanligtvis äckliga) saker som Gorbys piroger med extra ost...

• reader

Jag är som ni, blir mest bara sugen på chips & dipp, och det kan jag ju inte leva på hela dagarna... Men morötter och dipp kanske kan funka, ska testa det.

Svar på tråden Hungrig hela tiden i vecka 7