Samma sak har hänt mig, jag trodde INTE dets kulle bli en stor grej av det MEN det blir det! Då det handlar om barnmissahndel (som det heter) så skickar soc anmälan till polisen oxå. Jag trodde det var för "statistikens" skull men icke, polisen arbetar med att utreda om brott har begåtts eller ej. Detta är en fruktansvärt jobbig sak som tar MÅNADER. I slutändan blir mon oftast dömd, då det i Sverige är ett brott att slå barn ( om än en dask i rumpam vid något tillfälle)
Blir man bötesfälls hamnar men även i brottsregistret i FEM år! Det kan även bli rättegång om just att man daskat till barnet vid något tillfälle, inget ovanligt!
För min del är det brottsregistret i FEM år som verkligen är illa! Det passar liksom INTE in om man nu pluggar till lärare exempelvis....
Gnm soc får du förmodligen genomgå en föräldrautbildning i cirka 20 veckor, en gång i veckan tillsammans med andra föräldrar som slagit sina barn.
Som sagt, från det att anmälan kommer in tar det MÅNADER innna det är klart och FY vad kasst jag mått.
Skolan som anmälde mig har skött sig, dvs jag kan inet på något sätt se att det läckt ut något. Inte från dagsi helelr. Men polsien har ju t ex varit på dagis och förhört min femåring , polsier och advokater. De filmade detta, de gör alltid så med barnförhör. De andra barnen frågade ju var mitt barn var, dessutom var han ju lite stolt att han pratat med polsier! Så det är ju en risk att barnet själv säger något....
Usch inget kul, jag vet.....
KRAM