• Mulliga mamman80

Misstänker graviditet, vilka symptom har ni som plussat!

Ja har testat negativt flera gånger, men ingen mens så långt  ögat kan gå, har gått över tiden (3 jan) BIM+7!

Har en del symptom, men visst de kanske inte behöver betyda nått!

* Känner mig svullen o plumsig
    * Sugen på nått hela tiden, helst sötsaker, kan gå upp mitt i natten o knappra!
    * Pruttig
    * Lättirriterad
    * Rinniga & rikliga flytningar (så man nästan tror man fått mens eller kissat på sig)
    * Brösten känns tunga, sticker mm i dom
    * Fick en nidblödning i söndags (tror ja) som va ljust brunt o genomskinlig, lite grumlig, ett par droppar, sen inget mer!
    * Trött
    * Illamånde ibland

Ja massor, vad tror ni!

Vad hade ni för symtom!?

/mulliga mamman80
  • Svar på tråden Misstänker graviditet, vilka symptom har ni som plussat!
  • Kaslin4ever070227

Har precis som du TS fast har inte haft någon nidblödning..
    är på bim+7 oxå o neg på testen,men jag känner att något är på G.

Ska till bm på onsdag o ta test,plussade inte förrän bim+17 när jag väntade på dotter,Bm tror att mina hormoner producerar inte lika fort så lättare att se hos henne..

• Mulliga mamman80

Menar du att om man testat neg sp kan ändå bm se att man e de om man nu e de!

/mulliga mamman80
  • Kaslin4ever070227

Mulliga mamman80 skrev 2009-01-03 21:29:32 följande:

Menar du att om man testat neg sp kan ändå bm se att man e de om man nu e de!
    jag han testa tre gånger hemma o tre gånger hemma o alla visade neg,tyckte att det var så konstigt med alla symtom jag hade innan bim o efter bim,kände verkligen på mig att något finns där men stickorna visade aldrig något..

sen hos bm fick jag min + som jag hade väntat svagt men + var det efter det mådde jag ännu sämre i tre månader kunde inte äta något levde bara på yougurt..

BM trode först att min äl var sen därför visade plusset först senare,men ul visade sig att äl var då det var o bebben var i den vecka den skulle..

Ända förklarningen är att mina hormoner producerar inte lika fort som hos andra kanske,,
  • Mulliga mamman80

Konstigt, min mens har varit relativt regelbundet innan, men nu har ja gått över...

Ja fick PCO efter barn nr 2, sen blev ja gravid ett kort tag därefter med nr 3...

Nu vill ja ha ett plus, för ja vill ha mitt nr 4!

/mulliga mamman80
  • Kaslin4ever070227

ja det är konstig..
    kommer inte ihåg hur jag hade med dom andra men när jag fick barn nr2 min son,så visste jag direkt då oxå jobbade på restaurang då och åt konstant tills chefen sa en dag till mig att sluta äta det fick jag göra under rasten..

Son nr fick jag veta först när jag var i vecka 16,hade ingen aning om att vara gravid,hade ju fått min son några månader innan o ammade,hade inte fått min mens tillbaka..

Han upptäcktes då jag åkte till kk pga misstänkt cysta

• Mulliga mamman80
    Kaslin4ever070227 skrev 2009-01-03 21:45:35 följande:
    ja det är konstig..kommer inte ihåg hur jag hade med dom andra men när jag fick barn nr2 min son,så visste jag direkt då oxå jobbade på restaurang då och åt konstant tills chefen sa en dag till mig att sluta äta det fick jag göra under rasten..Son nr fick jag veta först när jag var i vecka 16,hade ingen aning om att vara gravid,hade ju fått min son några månader innan o ammade,hade inte fått min mens tillbaka..Han upptäcktes då jag åkte till kk pga misstänkt cysta
    Ja de va underligt... Hur kunde du missa att du va gravid förrän v.16... Hade du inte gjort grav.test??? Eller lider du oxå av PCO???
    /mulliga mamman80
  • Kaslin4ever070227

nej lider inte av PCO och nej gjorde ingen test då heller hadde ingen anig om att jag kunde vara gravid..

Nubliven mamma sonen var bara ett oar månader o livet lekte,mådde inte illa eller inga andra symtom heller,visst kände jag nångång om att något rörde på sig men trodde självklart att det var tarmana som spökade..

På kk frågade dom om min senaste men o.s.v sa att jag har inte haft det sen jag blev gravid med sonen nr1 ul visade klart o tydligt en liten poike på v 16 .........

• Kaslin4ever070227

Hur går det för dig? har du testat fler gånger?

• Mulliga mamman80
    Kaslin4ever070227 skrev 2009-01-04 11:07:22 följande:
    Hur går det för dig? har du testat fler gånger?
    Nej, vågar inte, får bara neg!
    /mulliga mamman80
  • Nuni

Får man fråga. Du skriver att "du fick PCO efter barn nr 2" var det så att graviditeten triggade igång PCO:n eller upptäcktes den inte förrens då? Jag trodde nämligen att det var ngt man hade inte ngt man fick.

Jag sökte till Gyn pga småblödningar i 2 mån Och då sa hon att jag hade tendens till PCO. Jag tyckte var kontigt för i juli 07 gjorde VUL men då sa hon inget om PCO överhuvudtaget. Sen blev jag gravid. Jag gick upp en del i vikt och fick typiska symptom på PCO så som kraftig behåring (detta uppkom under grav) Jag misstänker själv att det är graviditeten som triggat igång min PCO. Kanske inte behöver stå med, men men =)

Mulliga mamman80 skrev 2009-01-03 21:41:27 följande:

Konstigt, min mens har varit relativt regelbundet innan, men nu har ja gått över... Ja fick PCO efter barn nr 2, sen blev ja gravid ett kort tag därefter med nr 3... Nu vill ja ha ett plus, för ja vill ha mitt nr 4!
Svar på tråden Misstänker graviditet, vilka symptom har ni som plussat!