• fiamalm

Vilken storlek på PoP skaljacka ska jag köpa? Vilken storlek har era 1 ½ åringar?

Tänkte köpa en PoP skaljacka till killen som snart är 1 år, han har en nu som är i strl 74 som han kan ha ett litet tag till men den börjar bli för kort och för trång över axlarna. Skulle helst vilja köpa en jacka han han ha både under våren men även en bit in på hösten, tror ni han kan ha strl 86 till hösten eller kommer det bli för litet?

Vilken storlek har era 1 ½ åringar?

• Svar på tråden Vilken storlek på PoP skaljacka ska jag köpa? Vilken storlek har era 1 ½ åringar?
  • Fru Humla

min donna är 18 månader och har st 86 på sin skaljacka den kommer hon kunna ha iaf ända fram till våren. har en jacka i 92 men den är huuur stora som helst, iof är den inte pop men jag tycker att pop är större än andra märken så en 86a borde gå bra för din kille så får du väl hoppas att han inte ränner iväg allt för mycket på längden i sommar så kan han säkert ha den ett tag till hösten. annars är ju andrahandsvärdet på popjackor sjukt bra om man säljer dem på tradera så då kan du ju säkert byta upp dig en stl

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • gnuck

16 mån stl 86 hade stl 74 till 15 mån

• 3 barns morsan

Jag tror att 86 kommer bli alldeles lagom, även till hösten!
    Min tjej på 2,5 kan fortfarande ha sin i stl 92 så det skulle bli alldeles för stort på din lille! Har även en i 86 som nu börjar bli en aningen kort i armarna på dottern..

• ejja81

min tjej på 2år 3 månader har i st 86 den sitter bra nu,,men kommer kunna ha den helavåren med tror jag. har 86 på vanliga kläder

dem är stora ist tycker jag,,,,,i höstas var den tokstor så spart den tills nu efter vintern

• laref

ejja81: hur lång och vad väger din dotter?

funderar jag med på att köpa pop jacka, min kille är bara 8mån o har 80/86 i stl,

• mammamutilltre

Minst 86 när mina killar var ett så fick de skaljacka i 80 sne köpte jag nästa då de var 20 mån och köpte då 92 och 98 ångrar att jag inte köpte 98 till båda. (de är nu 2 år)
    Polarns jackor är ju bra då man kan köpa dem lite större utan att det set illa ut.

Svar på tråden Vilken storlek på PoP skaljacka ska jag köpa? Vilken storlek har era 1 ½ åringar?