Ytliga blodkärl i ansiktet..
Hej, Jag har väldigt ljus och känslig hy, och har problem med Rosascea. Dock har min nya salva gjort underverk och det enda som finns kvar är ytliga illröda blodkärl på kinderna. Kan man få bort dessa?
Hej, Jag har väldigt ljus och känslig hy, och har problem med Rosascea. Dock har min nya salva gjort underverk och det enda som finns kvar är ytliga illröda blodkärl på kinderna. Kan man få bort dessa?
Prova Capillary Clear från Skindoctors. Finns bla på NK.
Vad,är det en kräm eller nåt? Har fått massor av ytliga blodkärl trodde bara man kunde lasra bort dom??
Laser (KTP) går bra mot kärl i ansiktet. Nackdelen om du har Rosascea är ju att de riskerar att komma tillbaka eftersom du inte blir av med åkomman... Men det går ju att ta bort med jämna mellanrum för att hålla undan.
Capillary Clear är en kräm. Personligen tror jag inte på laser, en laser bränner sönder blodkärlen - det måste betyda att man också får sämre cirkulation med tiden. Eller???
Själva poängen med laser är att man bränner sönder kärlen. Grejen är den att du inte vill ha de ytliga blodkärlen. Det finns andra som förser med blod. Du blir ju tex inte av med blodet i fötterna för att man tar bort stora kärl på benen. Det finns alltid andra som tar över försörjningen. Alltså ingen risk för sämre cirkulation. Du får den bara lite mer osynlig, och det är ju bra!