• carra72

Vad ska man göra?

Jag är "bonusmamma" till tre barn som egentligen är goa men just nu är jag SÅ less på den älsta. Han är 12 och jag förstår att han vill testa, men det är sättet han gör det på som får mig galen. Han går till sin mamma och säger att jag gör si, gör så, alltid bestämmer osv. Grejen är att det han säger att jag säger. är det hans pappa som gör! Sen får jag skit av mamman. Blir GALEN vill inte känna "suck" när tiden för att han ska komma hit eller in närmar sig. Vad ska man ta sig till??

• Svar på tråden Vad ska man göra?
  • Ess

Varför ta skit av mamman?
    Upplys henne om att i ditt hem bestämmer du. Det är liksom inte lönt att "jamen, det har inte jag sagt det var pappan" osv. Utan konfronterar hon dig så ge svar på tal direkt.

• Gremlin666

Säg till barnet att det är fult att ljuga och ställ högre krav på verkan efter det han säger.
    Ta det direkt med honom, det är trots allt först och främst han som skapar problemet mellan dig och hans mamma.
    Sedan är det tråkigt att hon verkar svälja sitt barns historier med hull och hår men biokärlek kan förblinda det mesta har jag märkt.
    Men grabben är 12 år och behöver förstå att det blir ringar på vattnet och att folk kan drabbas av hans lögner.

Men självklart är det först och främst din sambos uppgift att ta de konfrontationerna med grabben såvida du inte känner dig manad att ta de fighterna.

Lycka till

Svar på tråden Vad ska man göra?