• Anonym

Hårbottenproblem, mjälleksem/seborré?

Jag har de senaste månaderna haft problem med min hårbotten. Det klias och har blivit som 'vita skorpor' ovanför mitt ena öra i hårbotten. Vad kan det vara?? Pillar jag bort det följer en massa hår med så det vågar jag inte göra! Ser ut som skorv ungefär, vad kan det vara och hur får jag bort det? Har provat fungoral men det har inte hjälp

• Svar på tråden Hårbottenproblem, mjälleksem/seborré?
  • Smulpajen

Hej, har själv haft problem i många år med detta och jag har fått en kortison lösning, betnovat, utskrivenav läkare som jag brukar kunna använda... Det blir värre då jag stressar och kallar det själv "stresseksem".

Nu under hösten så har jag äntligen hittat ett schampo som är bra för mitt hår och hårbotten Sunsilk "goodbye dandruff, for light dandruff or a sensitive scalp"

Lycka till!

• Anonym (wei)

det kan ju vara något annat du har, men det låter som samma sak jag lider av. Känslig hårbotten.. Det kliar av vanligt shanmpoo, jag kliar tillbaka och det blit småsår och skorpor. Men sen jag började använda apotekets shampoo "Apoliva" så har problemet helt försvunnit. Men det krävs endast en tvätt med ett annat shampoo för att klådan ska komma tillbaka. Det verkar inte vara parfymen utan något annat i shampoot som jag är allergisk mot, för jag tål apotekets parfymerade shampoo.

Svar på tråden Hårbottenproblem, mjälleksem/seborré?