• If Only

Willys eller Lidls blöjor?

Är det nån som har provat båda och har några åsikter om vilken som är bäst?

Själv föredrar jag Libero, men såg att dessa var verkligt billiga och undrar om det bara är skit man får för pengarna?

• Svar på tråden Willys eller Lidls blöjor?
  • MamaKajsa

föredrar lidl framför alla andra blöjor

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Teskedsmamman

Willys!!!

Lidls tycker jag blir en blöt klump i mitten när de blir kissiga, men willys är ok. Nu har vi kört byxblöjor (willys) i 4 år snart och jag har ännu inte hittat någon som konkurrerar... möjligtvis libero vid diarré
    Även lillkillen fick willys byxblöjor när han var 4 mån redan

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • If Only

hur mkt kostade dom? har för mig att willys kostade 79.
    håller dom tätt och sitter bra?

• fetsnygg

tycker lidls blöjor bonjuour eller vad dom heter, liksom löser upp sig och luddar.. eller typ går sönder och fastnar på min dotters hud om hon har kissat, behöver inte ens vara mycket kiss.. men det är ju ett ganska tufft sträck på dom, som blir gult, eller om det är blått, när det är kissvått hehe

• If Only

jasså så blöjan visar själv när det är dags för byte?

• Kaldorei

Håller med! Lidls e oslagbara! Speciellt nu när dem gjort om dem lite å resåren e mer medgörlig å formar sig bättre efter barnets kropp!

MamaKajsa skrev 2009-01-04 00:58:15 följande:
    föredrar lidl framför alla andra blöjor
  • Teskedsmamman
    If Only skrev 2009-01-04 01:00:26 följande:
    hur mkt kostade dom? har för mig att willys kostade 79. håller dom tätt och sitter bra?
    På mina spinkisar sitter de bra, håller tätt så länge det inte är vattniga diarréer, men 3 ungar senare varav alla är laktosintoleranta har jag inte hittat blöjor som håller tätt
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • fetsnygg

Ja precis, det är lite kul :)

If Only skrev 2009-01-04 01:01:58 följande:

jasså så blöjan visar själv när det är dags för byte?
  • Kaldorei

Fast dem har tagit bort den nu dock, på den nyare versionen.

fetsnygg skrev 2009-01-04 01:09:55 följande:
    Ja precis, det är lite kul :)If Only skrev 2009-01-04 01:01:58 följande:
  • fetsnygg

aha, ja jag köpte dom bara en gång.. det var förra året.. :/

Kaldorei skrev 2009-01-04 01:12:02 följande:
    Fast dem har tagit bort den nu dock, på den nyare versionen.
  • Kaldorei

Prova dem igen om du inte var riktigt nöjd med dem då, dem har blivit SÅÅÅÅÅÅ mycket bättre!

fetsnygg skrev 2009-01-04 01:31:29 följande:
    aha, ja jag köpte dom bara en gång.. det var förra året.. :/
  • fetsnygg

jaha :) Ja då får jag väl göra det, tack för tipset

Kaldorei skrev 2009-01-04 01:40:49 följande:
    Prova dem igen om du inte var riktigt nöjd med dem då, dem har blivit SÅÅÅÅÅÅ mycket bättre!
  • hellagirl

Föredrar absolut lidl´s. Dom sitter jätte bra på min son o sen är dom tunna o känns inte så mycke när dom sitter på.

Willy´s har vi provat 1 paket o dom läkte flera gånger.

• dianahansson

jag har hört lidl`s av massa!

själv använder jag huggies..
    tycker de är super och är inte jätte dyra..
    Dock är det bara de stora varuhusen oftast som säljer dem.

• Nuni

Jag har testat båda, tyckte bäst om Lidl.
    Prismässigt så är inte Lidl blöjorna mkt billigare än t.ex Libero. Man får ju räkna styck pris per blöja. Jag och min sambo hade jämfört nr 3 på både Libero och Lidl.
    Libero innehåller ju fler blöjor än Lidl fast Lidls är billigare per pkt. Men Libero kom vi fram till var billigare per blöja. Skillnaden var några ören bara men ändå =)

• Miniigirl

Var ett tag sedan vi hade lidls blöjjor nu. men vi brukar passa p åatt köpa några paket när dom är sådär billiga som dom är lite nu och då:) tycker dom är superbra!

nu använder vi willys, tycker dom är väldigt bra oxå. känns inte så klumpiga..men, därimot tycker jag dom inte har sådär superbra uppsugningsförmåga, eller...så är det för att sonen helt enkelt växt ur dom:) för dom läckte helatiden på natten. så, vi köpte en storlek större som ha nahr på natten, och då funkar det bra igen!

tycker det känns onödigt att lägga över 100kr på ett paket blöjjor, om det finsn billigare:) nu har dom öppnat citycross här...och deras blöjor är suerbra verkligen..och billiga:)

• Nuni

Menar du CiytGross, eller CityCross? Vad säljer dom för blöjor där som dom inte säljer på coop eller Willys m.m? Har dom egna blöjor?

Miniigirl skrev 2009-01-04 11:55:54 följande:
    tycker det känns onödigt att lägga över 100kr på ett paket blöjjor, om det finsn billigare:) nu har dom öppnat citycross här...och deras blöjor är suerbra verkligen..och billiga:)
  • Miniigirl

citygross hetr om nog:)
    vet inte vad deras blöjjor heter. men jag tycker dom är jättebra. superbra uppsugningsförmåga:) tyvärr har dom inte liga bra resår eller vad man ska säga som villys och lidls blöjjor har. men, tror dom är billgiare..så det jämnar ju ut sig!

• lillaemme

ska man handla willys bjöjor så får man handla en strlk större ju för dom är ju otroligt små om man jämför me libero i samma strlk! Har slängt mina willys blöjor jag köpte en gång för dom var helt kassa

• Nuni

Japp håller med dig! Det måste man.

lillaemme skrev 2009-01-04 12:15:57 följande:
    ska man handla willys bjöjor så får man handla en strlk större ju för dom är ju otroligt små om man jämför me libero i samma strlk! Har slängt mina willys blöjor jag köpte en gång för dom var helt kassa
Svar på tråden Willys eller Lidls blöjor?