Pergotime och sekretmetoden
Ni som ätit pergotime - har ni haft riktigt ägglossningssekret som ser ut som äggbita och är tänjbart?
Läste någonstans att 1/3 av dem som äter Pergo inte får något sådant sekret. Kan man bli gravid ändå?
Ni som ätit pergotime - har ni haft riktigt ägglossningssekret som ser ut som äggbita och är tänjbart?
Läste någonstans att 1/3 av dem som äter Pergo inte får något sådant sekret. Kan man bli gravid ändå?
Jag fick väldigt lite äl-flytningar vilket är bevis på att slemhinnan inte växer som den ska. Hade klen mens också. Händer rätt många som ätit pergo och då funkar pergo INTE.
ok, men min slemhinna såg tjock och fin ut på VUL tror den var 14mm. äggblåsorna var också stora och fina: 10, 14, 16 mm. men jag har ändå inte haft ägglosningssekret...
Ja,då funkade ju pergo för dig såvida att du både fick ägg och bra slemhinna. Jag fick bara äl,men det har jag alltid ändå så det var bara en chansning att det kanske skulle gå bättre med pergo.
men om äggen fungerade bra och slemhinnan var tjock, varför har man då inte ÄL-sekret? :/
Ja,säg det? Ett har jag lärt mig efter drygt två års försök och det är att kvinnokroppen är ett mysterium!
Har du haft utslag på ägglossningstest än då? Ska inte blåsorna var lite större för att släppa. För mig brukade sekretet ändra sig typ dan före positivt ägglossningstest.
Lycka till
Jag hade lite flytningar både före och efter positivt äl-test.
Ägglossningstest ger jämt positivt utslag för mig..kanske för att jag har PCOS? De är positiva fastän jag inte ens har ägglossning. gjorder tester hemma hos var positiva och sedan tagit blodprover på fertilitetsenheten som visade negativt, så därför kan jag inte kolla med stickor.
VUL gjordes 19 dec då blåsorna och slemhinnan mättes och ägglossning var beräknat 24 dec. Och gyn ska iaf att det såg jättefint ut och att jag med all säkerhet skulle släppa ett eller två ägg.
29 dec tog jag progestoronprov för att se om ägglossning verkligen ägde rum, men jag vet inte resultatet än..
Ok, alla får ju inte ägglossningssekret och det är inte alltid så lätt att märka. Jag blev ofta helt insnöad och inbillade mig att jag hade det typ två veckor innan ägglossnings och sen när sekretet väl förändrades så insåg man skillnaden. Tyckte nog att jag oxå märkte att jag fick ökade flytningar strax innan.
Hoppas att du haft ägglossning enligt blodprovet iallafall. Kram
Jag blir ju lite orolig för om sekretet inte är det rätta då kan väl inte ägget ta fäste i livmodern? vet inte ens om spermierna skulle klara av att ta sig genom sekretet.. :/. får väl höra om detta med fertilitetskliniken när jag ringer och frågar om provet imorgon..