• ewq

angelsound kan man höra hjärtat innan v 12?

När hörde du ditt barns hjärta?

• Svar på tråden angelsound kan man höra hjärtat innan v 12?
  • cid

jag har för mig om att det är först efter vecka 20 någon gång...men inte alls säker...hjälper till att puffa i alla fall..

• Tickollina

jag köpte min i v 12 och då hörde jag.

• Tickollina

Läste instruktionerna idag och där står det att man inte får använda den innan vecka 12

• ewq

kollade runt lite på FL, sägs att det är för att man riskerar att inte höra något.

Eller beror det på något annat?

• Dubbla pajsare

Det kan vara lite lurigt att höra i början men övning ger färdighet! Det gäller att vara noga med att använda mycket gel eller olja! (och tålamod)

• Mabe123

Vi köpte från tapperviking.se och de sade att man inte ska använda den innan v12. Vi köpte i v12 och använde den på en gång och hörde efter lite försökande.

• Zebilah

Fick min i vecka 13 och då hörde jag efter låååångt letande. Men alla kan inte höra så tidigt så man ska inte oroa sig om man inte hör nått, det är som sagt mycket svårt att höra och det är därför de flesta bm är emot angelsound, dom anser att det bara skapar onödig oro vilket det säkert många ggr gör.

• Mizzpooh

Jag är i vecka 20 nu. Eftersom jag haft MA innan så är jag lite nojjig. Vill köpa ett angel sound jag med. Men tror ni jag kan höra hjärtljuden nu? jag är rätt kraftig.

• babydog

Jag är mycket kraftig men hörde hjärtat i vecka 16 utan problem!

Mizzpooh skrev 2009-01-08 20:03:24 följande:
    Jag är i vecka 20 nu. Eftersom jag haft MA innan så är jag lite nojjig. Vill köpa ett angel sound jag med. Men tror ni jag kan höra hjärtljuden nu? jag är rätt kraftig.
  • litenskatt

Man ska inte lyssna på hjärtat med Angelsounds förrän efter v 12 tror jag? Vi hörde hjärtat i v 13 :)

• Dubbla pajsare

Jag tror att det är från och med v12... dels har jag för mig att tapperviking.se , där jag köpte min angelsound, sa att det var från v12 som gäller, sedan har många andra mammor jag pratat med oxå nämnt just v12... men jag är ju ingen läkare så ta inte detta som en absolut sanning.

• Fru Bäck

Jag fick hem min angelsound igår och efter lite letande hittade jag bebisens hjärtljud Jag är i början på v.10.

• The Bumblebee

Nu har jag ingen Angelsound...vet inte om jag ska köpa heller. Men är det 12 fullgångna veckor som menas? Och vad står det egentligen i instruktionen som följer med?

Har så svårt att tro att man inte "får" använda den innan v.12. Borde ju handla om att det är svårare att höra så tidigt...men som sagt - vad står det exakt?

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
Svar på tråden angelsound kan man höra hjärtat innan v 12?