• juskus

Handskar som håller värmen?

Vi har använt fleecefodrade tumhandskar till min snart tvååriga dotter som säljs på lindex och H&M, men min dotter är så otroligt iskall om händerna och säger att de gör ont.

Någon som har tips om bra handskar som håller värmen?

• Svar på tråden Handskar som håller värmen?
  • Skrik och Panik

Polarn och pyret har tumvantar, det var de enda som höll värmen på min son när han var mindre. Täckvantar alltså

• Solskensmor

Hestra har handskar som håller värmen.

• Tante tutta

Vantene fra Troll er suverene! Fodrad med mjuk ull..smidig og varm!

• Maria med 3

Hestra och minimundus vantar har jag testat och tycker är bra. Man kan även köpa tunna ullvantar att ha under tumvantarna på minimundus och de använder jag när det är riktigt kallt på barnen.
    Så jag jag även på mig själv. Har tunna stickade ullfingervantar under mina tumvantar när det blir riktigt kallt.

• Afro

Hestra, vi har haft ullfodrade. Funkade hela vintern i norrland.

• Pajsarn

Hestras "korta" handske med primaloft-foder är de enda som kan hålla mina barn varma! En bra handske för övrigt som sitter kvar på handen och är lätta att ta på i och med dragkedjan. Rekomenderas!

• juskus

Åh va bra tips, kollade på minimundus och jag prövar nog med att köpa ullvantarna så länge. Verkar ju vara svårt att få tag på svarta handskar, så mycket konstiga färger

• sept 12

Hestras vantar kan jag oxå rekommendera och dom är svarta

• Fille Melle

Köpte ett par gore-tex(kommer inte på märket) vantar till 4 åringen som är varma och goda och håller ute vätan. Kanon bra då de går att spänna över handleden så de ej kasar av.
    Lite dyra dock 300 spänn, men bra.

♥ Fille 041227 ♥♥ Melle 080922 ♥
  • Maria med 3

Sonen snart 6 år testade Nanoks tumvantar idag. Det var -12 grader ute och han var ute i 1,5 timmar utan att bli minsta kall.

• Sanyinjiao

Stadiums egna märke Everest har min tvååring. De håller hans händer varma och de var prisvärda.

• Vilmas Mamma

Hestra är skitbra! + att dom sitter kvar.

*~Vilma & Edvin~*
  • jajja81

Jag kan varmt rekomendera Reima tec vantarna!

Min son har både vantar från pop, didriksons och ullared. Men varje gång vi har varit ute så har han varit ledsen och alldeles iskall om händerna.
    En kompis till mig tipsade om Reima, köpte ett par såna och nu när vi är ute så är han så nöjd så, och varm och go om händerna när vi kommer in!

Svar på tråden Handskar som håller värmen?