• Tärningen

Illamående som kommer och går

Jag har en lite fundering! Jag är gravid i åttonde veckan (7+1). Vissar dagar mår jag oerhört illa nästan hela dagen med andra dagar så är illamåendet som bortblåst. Är det fler än jag som upplever samma sak. Jag vill bara veta för ibland blir jag lite orolig när det är helt bort. Givetvis är det skönt att slippa att må illa men jag undrar varför det försvinner!

Delge mig gärna era erfarenheter och tankar!

• Svar på tråden Illamående som kommer och går
  • Jessheim

Samma med mig. Igår mådde jag toppen och i dag är illamåendet tillbaka....tror det är ganska vanligt att symptomer kommer och går.

• baralillajag

Ja, här är en till! Är lite nojjig då jag haft ett MA tidigare och då försvann alla symtom. Jag har dock två barn och när jag väntat dem har jag inte mått dåligt hela tiden, så jag vet ju egentligen att jag inte måste må illa hela tiden för att det ska gå vägen
    Längtar till UL!! Men då jag är i början av v8 är dte ju ett bra tag till dess..

• Songbird1

Ja, jag känner igen det! Vissa dagar mår jag skit och andra knappt illa alls. Lite skumt, men det har blivit mkt bättre nu när jag äter ofta och lite. Vet dock inte vad det beror på...

• Trebuh

Hej!

Har oxå det så, är i v 7+45 å jag mår illa fram å tillbaka, oxå nervös för jag haft 3 mf innan, men jag tror det är normalt att det är så.

Läste här på FL att det blir så för att matsmältningen fungerar långsammare denna vecka. Och att man ska äta lite men oftare istället.

Jag är oxå illamående efter att jag sovit, så somnar jag en stund i soffan då är det igång när jag vaknar. Vilket är lite jobbigt, för jag somnar en del i soffan just nu för jag är så trött. Ngn mer som är trött?

Kramis och lycka till med din graviditet!

• Jessheim

Är illamående speciellt efter jag har ätit mat!! Men mat måste man ju ha, speciellt då jag är hungrig hela tiden...

• Kim Carol

Jag har hört att illamåendet kan växla beroende på sömn eller stress t ex.
    Själv är jag nu i v 8+1 och har mått tjuvtjockt sedan dagen före julafton. Har jag sovit bra under natten har jag märkt att mår lite bättre, och om jag får något i mig i tid.

• baralillajag

*fniss* ja är du i v 7+ 45 har du en vääldigt lång 8:de vecka!
    Jag mår också illa när jag ätit och när jag är hungrig, så i perioder är det bara just när jag äter som jag mår bra..
    Trötthet som kommer och går har jag, men det är ju mörka vintern så jag vet inte hur mycket som beror på det och hur mycket som beror på graviditeten..

• Anki 82

Samma här faktiskt och tänkte på det senast idag att jag inte mått illa på nån dag. Så blir man automatiskt lite nervös förstås. Är också i v.8. Men med sonen mådde jag inte illa alls i början, kände inget överhuvudtaget så det är kan nog vara precis hursomhelst.
    Men otroligt trött känner jag mig ofta.. skulle säkert kunna sova 20 timmar per dygn om jag fick men har en 2-åring som knallar upp vid 7..

Svar på tråden Illamående som kommer och går