• lopito

Ska man ta vagnen i vagnskydd eller räcker det med plast från flygplatsen?

Finns det plastskydd på Phukets flygplats? Så man har på hemresan menar jag om man nu inte köper vagnväskan på ex Babyland! Tänkte köpa Chicco liteway! Ngn som har erfarenhet av att den möglar? Läste att det var ngn som hade råkat ut för det efter en Thailandsresa eftersom den antagligen blivit fuktig! Frågan är om man ska köpa ngt billigare alt annars?

• Svar på tråden Ska man ta vagnen i vagnskydd eller räcker det med plast från flygplatsen?
  • AnnamedAochJ

Det går ju alltid att köpa två påsar på arlanda så har du till hemresan. Vi har en väska till våran Maclaren och den har aldrig varit fuktig el möglat.

• vinter mamma

Ta med TEJP att försluta påsen med. Vi va lite klantiga och tog bara en påse men som tur va hade vi tejp med oss och kunde laga den så den funkade på hemresan oxå.

• nina1977

Våran vagn släpade de sönder, plastdetaljer osv drogs mot asfalten. Påsen var oxå trasig, så köp två.

• Tigerwoman

Till oss har dom sagt på Arlanda att det är bättre att ha en vanlig barnvagnspåse än en vagnväska. För då ser dom som hanterar bagaget att det är en barnvagn och försöker prioritera den om den måste checkas in, annars går den oftast som specialbagage och kan få ligga och vänta ganska länge.

• mancora

Är du rädd om din vagn så går det att hyra vagnboxar på Arlanda o Landvetter. Eller köp en billig o lätt sulky!

• Karriärmamman

jag tror alla flygplatser har plastpåsförslutning för ryggsäckar och barnvagnar. många flygbolag bjuder på det. Och jag har för mig att phuket bjuder på det också.

Svar på tråden Ska man ta vagnen i vagnskydd eller räcker det med plast från flygplatsen?