• Katriin

Ni som har en chihuahua och barn!

Jag och min man ska åka och titta på en chihuahua valp nästa vecka och skulle väldigt gärna vilja ha lite mer info från er som redan har en sån hund!

Vi har 2 barn en på 3år och en på 2 månader, hur funkar era hundar med barn, är det något speciellt som hänt eller som är typiskt för en chihuahua.

Jag har läst på ganska mycket om rasen men vill ändå ha andras tankar

• Svar på tråden Ni som har en chihuahua och barn!
  • frecklefart90

Fråga tudis vettja, hon har en hel flock

• Katriin

jasså får kolla om jag får kontakt med henne då

frecklefart90 skrev 2009-01-04 14:09:00 följande:
    Fråga tudis vettja, hon har en hel flock
  • firewalkwithme

Min chihuahua är inte överförtjust i barn, men det fungerar bra om man är med som vuxen. Chihuahuor är ju (som du vet) ömtåliga, så det är nog klokt av dem att hålla sig en bit ifrån hårdhänta små barn . Hund och barn kräver ju alltid passning, det speciella i det här fallet är ju att det är väldigt små hundar det handlar om. Är man bara förberedd på det (och vet att barnen och hunden i det här fallet inte kommer bli lekkompisar direkt) så kan det funka utmärkt!

Lycka till med valpen, det är underbara små hundar!

• chicopico

hos oss fungerar de bra... han säger till när han vill vara ifred!! Men nu var han ju ett par år redan när barnen kom så han har ju lärt dem när de är OK att busa, klappa osv...
    Med en valp vet jag inte riktigt... det viktigaste är ju att hunden får en plats i huset där den alltid får vara ifred.

• Katriin

Tack för svaren man blir ju väldigt osäker till och från hur det ska gå med en så liten hund, har även vart inne på rottwailer (stavas?) men jag vet inte vi får åka ner nästa vecka och känna efter då

• firewalkwithme
    Katriin skrev 2009-01-04 14:18:11 följande:
    Tack för svaren man blir ju väldigt osäker till och från hur det ska gå med en så liten hund, har även vart inne på rottwailer (stavas?) men jag vet inte vi får åka ner nästa vecka och känna efter då
    Oj, chihuahua och rottweiler, det är ju två raser som är som natt och dag! Vad ska ni ha hunden till? En rottis är ju en brukshund och den behöver arbeta .
  • Emerun

Kommer ni att hinna uppfostra hunden med två så små barn? även en hund blir ju trotsig, inte så kul att ha kanske 3trotsiga "barn" i huset.

• Katriin

Ja det va ju min man som ville ha den hunden men eftersom vi bestämmt att kolla på en chihuahua nu så har vi inte läst så mycket om rottweilern än

firewalkwithme skrev 2009-01-04 14:19:39 följande:
    Katriin skrev 2009-01-04 14:18:11 följande:
    Oj, chihuahua och rottweiler, det är ju två raser som är som natt och dag! Vad ska ni ha hunden till? En rottis är ju en brukshund och den behöver arbeta .
  • Katriin

Ja tid finns så jag känner att jag kommer klara det med det är också mycket därför jag söker mer info om hunden nu så jag kan ligga steget före och veta allt om rasen

Eftersom det är vår första hund så kan man ju aldrig veta men går jag på vad jag känner så kommer jag och min man klara detta

Emerun skrev 2009-01-04 14:23:07 följande:
    Kommer ni att hinna uppfostra hunden med två så små barn? även en hund blir ju trotsig, inte så kul att ha kanske 3trotsiga "barn" i huset.
Svar på tråden Ni som har en chihuahua och barn!