Inglsad balkong eller inte?
Hej jag tänker inglasa min balkong för 300kr mer i hyreshöjning i mån.Är det en bra ide tycker Ni? Ni som bor i en lägenhet har Ni inglasade balkonger och varför? Tack för svaret.
Hej jag tänker inglasa min balkong för 300kr mer i hyreshöjning i mån.Är det en bra ide tycker Ni? Ni som bor i en lägenhet har Ni inglasade balkonger och varför? Tack för svaret.
Det var det värsta nånsin och inget jag skulle göra om igen. Det vart unkigt o konstigt o man kunde inte riktigt njuta av det fina vädret när det var.
Jag hatade min inglasade balkong från början till slut o ånfrade mig nåt grymt.
Jag kan inte riktigt se syftet med inglasad balkong. En balkong vill man ju använda när det är varmt ute på sommaren, men det blir ju som ett växthus då. När det är kallt ute kan man inte använda den heller för då är ju balkongen också kall.
Min kille har,men vi sitter aldrig där.
Det känns unket som sagt.
Röker folk är det ännu värre.
Enda fördelen med inglasning är att man kan övervintra endel växter bättre.
men så olika det kan vara!! en inglasad balkong är superbra, förutsatt att man kan dra upp fönsterpartierna om det blir varmt, eller dålig luft.
man kan sitta och äta eller dricka kaffe, utan att behöva blåsa bort, utan att få flugor o andra flygfän över sej, man kan njuta av uteplatsen oavsett väder... det är riktigt mysigt att sitta där med en kopp te när det spöregnar tex.
man kan sätta ut en kupévärmare ett litet tag, och på sätt kunna sitta där långt in på hösten!
men som jag skrev, förutsatt att man kan öppna.. för är det fasta glaspartier, förstår jag de som är negativa!
men 300/mån, hur länge då? för all framtid? det kan ju vara idé att kolla upp vad det kostar, för ska ni bo där länge, så kanske ni betalar igen inglasningen flera gånger om, ifall ni ska betala 300/mån för alltid...?
Vi valde att glasa in vår balkong, tror att det kostade ca 300 kr/mån, och det var värt varenda krona! Det bästa vi gjorde med lägenheten. För oss innebar det ett till rum men självklart kunde vi öppna upp nästan helt om vi ville. Men ingen glasar väl in en balkong så att det inte går att öppna?
det undrar jag med... att öppna är ju ett måste, men av ovanstående inlägg att dömma, så fick det mej att undra bara...
luktar unket, blir rökigt, blir varmt osv.... det är ju bara att öppna tycker jag!! därför mistänkte jag att dom har inglasningar som inte är öppningsbara, annars kan det väl ändå inte vara några problem??
mimmi 1 skrev 2009-01-04 19:12:06 följande:
konstigt, verkligen.... jag har helt andra erfarenheter...
Skulle aldrig kunna tänka mig att bo i en lägenhet med inglasad balkong. När vi letade lägenhet gick alla med sådan balkong bort direkt. :)
Ful, instängt och unket... typ så.
Jag har inglasad, den fanns redan här när jag tog lägenheten. Den förra hyresgästen hade valt att glasa in. Jag betalar 175 kr/mån för det.
Jag är jättenöjd med balkongen, tycker att det känns fräscht, dvs jag får inte in en massa smuts.
Nackdelen är att jag får betala 175 kr i evigheter, dvs den blir ju aldrig slutbetald. Men visst, det är värt priset.