• Rebecca Lindmark

    Undersköterska på bb-förlossningsavd.

    Hej! Jg ska nu påbörja en utbildning på distans till undersköterska medans jag är FL. Målet med min utbildning är att jag i framtiden så gärna vill jobba som undersköterska på en förlossning och/ bb-avdelning. Men när jag är klar undersköterska vad krävs då innan jag kan börja söka jobb inom denna kategori? Jätte tacksam för svar.

  • Svar på tråden Undersköterska på bb-förlossningsavd.
  • Nenne2

    Vad jag vet så arbetar endast sjuksköterskor och barnmorskor på förlossningen, iallafall i Stockholm. Hur det är på BB är jag osäker på. Ring dit och fråga dom vad som krävs. Lycka till!!

  • systersandra

    Undersköterskor arbetar tilsammans med barnmorskor på förlossningar,så är det på de flesta förlossningar vad jag vet iallafall.

    Det krävs inget speciellt av dig,du ringer till förlossningen och frågar om det finns jobb,vanligt är att börjar som sommarvikarie,du får all upplärning där.

  • EllieMay

    Har själv läst till uska på distans. Man har ju ett par valfria kurser med särkilld inriktning, mins ej vad dessa heter. men en av dem kallas för sjukvård. Denna kursen ligger utöver de bas ämnen du först måste läsa. Sedan finns det tillvalskurser som du kan välja mellan, och bör läsa annars kommer du inte upp i poängen som ligger på 1360 nån ting. Där finns bland annat sjukvårdskursen. och jag tror man bör läsa den om man lättare ska kunna arbeta på sjukhuset.

  • Rebecca Lindmark

    tack. är så tacksam att få lite svar o råd om detta :) vet ju inte så mycket om det själv!

  • trollmammsis

    Har ni praktik så FÖRSÖK att få på förlossning eller bb, det är alltid bra att få in en fot nnstans och då visa upp dig och vad du går för   då vet dom vem du är sedan. Börja som timmis m.m.
    Tror inte att nått speciellt KRÄVS men vissa grejer är säkert meriterande. När jag läste så kunnde man välja mellan, geriatrik och barn tror jag det var. barnpaketet blev ju fullt på en gång. Jag läste geriatrik men har i mestadels jobbat med hjärtsjukdomar.


  • ellenalvas

    Hej!

    Jag är precis inne på samma spår som dig. Vill jobba som undersköterska på förlossning och är föräldraledig just nu.

    Blir nyfiken vilken distansutbildning du går? När jag börjar kolla finns det så många olika o undrar om alla är lika bra om det skiljer sig åt?

  • bananmilkshake
    ellenalvas skrev 2021-02-08 11:23:37 följande:

    Hej!

    Jag är precis inne på samma spår som dig. Vill jobba som undersköterska på förlossning och är föräldraledig just nu.

    Blir nyfiken vilken distansutbildning du går? När jag börjar kolla finns det så många olika o undrar om alla är lika bra om det skiljer sig åt?


    Tråden är 12 år gammal så inte säkert du får nåt svar. 
Svar på tråden Undersköterska på bb-förlossningsavd.