• denfina1

Hur gör ni? Har ni 20 lådor med urväxta barnkläder på vinden?

Vi har redan ett stort lass med urvuxna kläder åt vår halvårs gamla flicka.

Vi har sparat en del ifall det blir en lillasyster så småningom men det kommer ju bli massor med kläder eftersom det behövs i olika storlekar som hon kan ha i kanske max 3 månaderr sedan är dem för små.

Man kan ju sälja en del via blocket som Polarn och Pyret kanske men samtidigt så får man väll ganske lite för det eftersom kläderna slits när dem tvättas.

Hur gör ni? Har ni 20 lådor med urväxta barnkläder på vinden?

• Svar på tråden Hur gör ni? Har ni 20 lådor med urväxta barnkläder på vinden?
  • Trailer T

Vi hade massor av kläder nerpackade i lådor..Har skänkt bort allt till kyrkan

• vampyria2

jag sparade efter min älsta men upptäckte att jag inte använde dem till lillasyster, de hade hunnit bli omordärna och tråkiga. Så jag började ge bort kläder när de har vuxit ur dem, hellre att de kommer till användning

• M E M

det blir verkligen en hel del urvuxet. jag kommer spara en del. det jag tyckt mest om och som varit "typiskt mode" under vissa perioder så min barn kan få se (och kanske) använda till sina egna barn när den tiden kommer. övriga kläder vet jag faktiskt inte vad jag ska göra med. funderar på att göra klädpaket och sälja, om ingen vill köpa får jag väl skänka det till myrorna eller liknande. det går verkligen inte spara ALLT!

• Albin 080509

jag har me massor från min son, men de mesta e svindyra märkes kläder som ja bara inte har hjärta att göra mig av med..tänker ifall de blir en lillebror kanske nångång..

Mamma till Albin
  • miababia

vi har IKEA kassar
    en del saker som jag själv skulle tänka mig använda om de passade säljer jag på tex tradera
    en del saker ger jag till röda korset
    slitna kläder m.m. som jag inte skulle använda slänger jag.

• varfördåför

jag ahr spratat allt.. men efter tredjepojken.. (vi har typ 20kartonger med kläder) så kasstade jag det som var trasigt och sålde tre st sopsäckar fulla på bytardag och lite på tradera så nu har jag "bara" tre flyttkartonger och tre säckar med kläder.

men nu kommer ju nr fyra till sommaren och ska ha kläder också, så det blir nog att säljaiväg ännu mer :-/

2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • Hannah74

har oxå en massa redan. 3 stora lådor med urväxta- ändå är sonen bara 10 månader... och vi har inte köpt såå mkt kläder.

Har tänkt att spara tills nästa bebis som kommer snart, sen ska jag ge bort/alt sälja allt som det inte är nåt speciellt med. Ex kommer jag nog spara lite roligare märken, ex villervalla mm.

Men vi har en hel del billigt fr HM, lindex mm, inget speciellt med många av dem, ingen ide att spara.

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • Majsan70

Vi skänker bort alla urvuxna kläder i fint skick o sen slänger vi det osm är slitet o fläckat. så inga 20 lådor i källaren.

• lovemyboys

Började med att packa i lådor...men det tar ju sån PLATS......så vi har skänkt mycket till barncanserfonden, en del dyrare grejjer har jag sålt på Tradera (och ibland fått mer än jag själv gav???) och en del har jag gett till kompisars barn.....Det går inte att spara allt....men en del nostalgi-grejjer som betyder mycket finns kvar ändå...

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Teskedsmamman

Jag har sparat allt mellan killarna, slängt sådant som gått sönder och fått fläckar och nu efter sista killen säljer jag sådant som fortfarande är fräscht

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
Svar på tråden Hur gör ni? Har ni 20 lådor med urväxta barnkläder på vinden?