• Emsiy

Magsjuka och gravid i vecka 33

Hej..

Sambon har fått vinterkräksjukan och jag börjar må lite smått illa jag med.
    Är det någon som vet om det är farligt att få magsjuka så sent i graviditeten?? Kan det starta förlossningen?? Vad bör jag tänka på om jag blir magsjuk?

Tacksam föra ALLA svar!

• Svar på tråden Magsjuka och gravid i vecka 33
  • LitenIsa

Jag hade en liknande fråga för ca 1 vecka sedan fast jag var då i vecka 38. Fick lugnade svar om att det inte var farligt.

Däremot jobbigt att kräkas med en stor mage i vägen

• Emsiy

Tack för ditt svar!! Känns väldigt lugnande!

• Hanna36
    LitenIsa skrev 2009-01-04 19:00:56 följande:
    Jag hade en liknande fråga för ca 1 vecka sedan fast jag var då i vecka 38. Fick lugnade svar om att det inte var farligt.Däremot jobbigt att kräkas med en stor mage i vägen
    Inte farligt, men väldigt jobbigt, det kan jag hålla med om..
  • A love J

jag var magsjuk och det är ingen fara. bebisen mår bra i din mage även om du är magsjuk. men det är jobbigt spydde hela tiden kunde inte äta mat drack massa vatten bara.

• Vikingakvinnan

Totalt vidrigt. Jag fick magsjuka v32 och det är inte kul när man kräks så mycket att magen krampar. Jag fick kramp i ligamenten runt hela bebismagen och det gillar inte bebisen så den började sparka. Inget vidare!
    Hoppas att du slipper att bli sjuk!

• veronicavh

jag hade vinterkräksjukan i typ samma v som du e i nu..vart me jätte orolig men min bm sa att det va ingen fara..bara drick så mycket det går..för din egen skull..bebis tar det den behöver!

• Emsiy

Tack för alla svar!

Som tur är så verkar jag klara mig! Sambon börjar piggna på sig och jag mår bara lite illa.

Kramar från Emilia

Svar på tråden Magsjuka och gravid i vecka 33