• darkwell82

nyttig,billig mat för hela familjen.

Har begränsat med pengar som så många andra just nu och vill laga samma mat till mig och sonen på 11 månader. Jag tränar mycket och sonen behöver öka lite i vikt.
    Snälla tipsa om bra mat! Min son äter allt men jag vet inte vad som är lämplig mat till honom, Han äter oftast burkmat, men det är så dyrt.
    så kom med tips!

• Svar på tråden nyttig,billig mat för hela familjen.
  • mamma me tre

vi har köpt väldigt lite burkmat till våra barn, dom har inte tyckt om det. Vi har gett barnen samma mat som vi oftast!

Din pojke kan ju äta i princip samma mat som du, lite mindre salt bara. Pasta,köttfärsås,köttbullar, fisk, ris, bulgur,blodpudding ( mina barn älskar det) korvstroganoff,omelett,potatismos,fiskbullar....

• mamma me tre

kom på lite till: makaronilåda, fiskpudding,lasagne,kyckling,soppor av olika slag, ugnspannkaka...

• mamma me tre

mina mat tips var ju inte så kul kanske, mycket vardagsmat..jag brukar piffa till maten med mycket olika grönsaker och bönor så blir det nyttigare... jag kan tipsa om en bra bok som heter mat för barn och deras föräldrar av Latifa Lindberg. Där kan man få många bra tips på mat, recept, det står om vitaminer,näring, olika åldrar, allergier och massa annat bra att veta grejer :)

• darkwell82

Tack för boktipset. Kan dom äta bönor när dom e så små? Är ju ganska hårdsmält.

• mamma me tre

man kan göra pure av bönor det vet jag, sen finns det ju sååå många olika bönor... mina barn har iaf ätit kikärtor och kidneybönor och dom lever och mår bra ;) man kanske inte ska överdosera men lite grann funkar! bönor är ju så näringsrika!

Svar på tråden nyttig,billig mat för hela familjen.