Sjukskriven HELA graviditeten?
Hur vanligt är det?
Jag har vart sjukskriven sen vecka 6 och har nu fått det förlängt till BF.
Nån mer? Är det nån som har haft probem med försäkringskassan?
Hur vanligt är det?
Jag har vart sjukskriven sen vecka 6 och har nu fått det förlängt till BF.
Nån mer? Är det nån som har haft probem med försäkringskassan?
Jag var sjukskriven från v 12, men då hade jag inte kunnat jobba och varit "vanligt" sjukskriven först ett tag. Hade inga problem med försäkringskassan...tillochmed dom förstod att man inte kunde köra en rullstol och sitta i en annan samtidigt !
Är sjukskrven sedan v 14. har inte hunnit märka ngt av fk än!!! :-=
Får jag fråga av vilka orsaker ni har blivit sjukskrivna?
Och menar ni att ni har fått en fortlöpande sjukskrivning?
Hur står det då på sjukintyget? Står det: t o m BF?
Själv har jag också varit sjukskriven sedan vecka 6 pga smärtor efter sammanväxtningar, nu blödningar och även ökad risk för missfall. Är i vecka nio nu.
Mitt arbete är tungt och jag är ordinerad att undvika fysisk ansträngning.
Min arbetsgivare vill gärna veta om jag blir fortsatt sjukskriven, så att han kan planera bättre. Men jag har inte fått reda på något av min läkare. Fick ni en prognos redan från början eller kom läkaren fram till hur det kommer att bli efter ett tag?
jag har varit sjukskriven sedan v 14 pga att jag haft 4 missfall innan, och att jag har mycket sammandragningar. Det har inte varit några problem med försäkringskassan
min läkare sjukskrev i omgångar, först 3 veckor och sedan 5. hon sa att hon för min skull inte ville skriva till BF eftersom hon trodde f-kassan skulle ifrågasätta det. hon påstod att f-kassan alltid blir griniga om man sjukskriver fram till BF. detta var i sthlm. jag tycker det är knäppt förstås men vad gör man. kanske var läkaren försiktig för att det "bara" är foglossning, det kan ju bli bättre. om man har nåt allvarligare som hotar barnet är det nog inga problem.
lycka till!
Jag blev sjukskriven i två omgångar. Först 2 veckor, sedan resten av graviditeten fram tom BF.
Anledningen var att jag hade muskelsmärtor mestadels i benen som kan liknas med Fibromyalgi men som var hormonell. De första veckorna av sjukskrivningen var jag under utredning på neurologen för att utesluta en massa annat ( hade under min första graviditet Guillian Barré syndrom ). Eftersom de inte visste vad det var, kunde de inte skriva det med en gång på intyget...därav i två omgångar. Sedan var det sjukgymnastik, rullstol och kryckor som gällde...så FK var sammarbetsvilliga . Däremot fick jag ingen färdtjänst, fastän vi inte hade bil och det var långt till busshållsplatsen
!
Ojoj oj vilka skitstövlar man kan råka ut för i vården, innan min första BVC inskrivning 15 aug så är det tydligen vårdcentralen som man vänder sig till.. vad har dem emot gravida tjejer??? Jag hade svimmningsanfall o yrseln har inte släppt två dygn senare, kan ej ligga åt höger över huvudtaget. NIXPIX ingen läkartid fick jag utan en snäsning - jaja du får väl komma o ta blodtryck hos sjuksyster då. TACK!! Ringde vårdguiden o rådfrågade o dem tyckte absolut att jag skulle kolla hos en doktor eftersom det inte var lågt blodtryck (som jag anade) så kan det vara virus o måste medicineras. Blev helt förtvivlad när dem snäser och fräser åt en o behandlar en som en "mindre vetande gravid". Fick ju tillslut en tid imorgon till doktor för att kolla öronen - tack för den!
Någon som har liknade erfarenhet av den kära vården
Oja! Jag säger bara en sak: Hyrläkare ...
Ja, det är ju en himla röra om man ska till VC eller MVC, ingen vill ta emot en och hänvisar till olika regler ang det
Jag har varit sjukskriven sen v 12 först pga av blödningar Och nu pga av sammandragningar och åderbrock i underlivet. Har ett tungt jobb, arbetar som kock.
Har just lämnat in mitt senaste läkarintyg så jag har inte fått veta från FK om det är godkännt än men det hoppas jag verkligen.
Jag är nu sjukskriven till 30sept, alltså 4veckor innan BF.
har fått 7läkarintyg så jag har blivit sjukskriven i omgångar.
Jag var sjukskriven från 5:e månaden nån gång, först på halvtid för ryggen och sedan på heltid för sammandragningar. Huruvida man blir sjukskriven och FK tycker att det är ok beror på var man bor. Min kompis i ett annat län med samma problem fick veta att man inte kunde bli sjukskriven för sammandragningar när det var mindre än 60 dagar kvar till förlossning (!?) så hon fick ta ut föräldradagar istället.
Men jag vet var du bor Kajsan och jag tror inte att FK kommer bråka med dig.
Jag var sjukskriven på slutet av min graviditet men i jönköpings län får man inte vara sjukskriven en månad innan bf så det vara bara att ta ut föräldradagar!
Rusty
Scary du är!
Var sjukskriven från v10 och fram till förlossning. Hade inga problem med Försäkringskassan.