• mammalen

finns det öppen förskola nånnstans i Växjö??

ja.........som rubriken lyder...har ingen lust gå på sångstunder i kyrkor..

• Svar på tråden finns det öppen förskola nånnstans i Växjö??
  • lillmini

Hej!
    Jag vill gärna gå på sångstunder i Växjö..det måste ju finnas..finns på alla andra ställen. Vi bor i Lund nu men ska flytta till Växjö. Har du hittat något?

• lillmini

Vi ska flytta till Tolg men jag vill gärna gå på öppna förskola eller sångstund i Växjö, så behöver inte vara ute här ute =)
    Tack för ditt svar.

• fridanystrom

Nallen är en öppenförskola i Dalbo i Växjö, allt jag vet. Kom och sjung, det finns på Johannesgården i Hovshaga iaf :)

• rebmetpes

tror att dom flesta svenska kyrkan har sång stunder.
    gick på en här i Teleborg, och en i stan i Ulriksbergskyrkan

• lillmini

Är det mycket barn på de ställen där ni varit på sångstund? Tack för tipsen, ska kolla in det när vi flyttat till Växjö..

• mammatillpojkar

om ni bor på araby området så finns nallen på dalbo! där gick vi när vi bodde inne i växjö! annars är det bara genom kyrkan, tror tt bilblioteket har nått ibland med!

• rebmetpes

öiöömini
    den i teleborgskyrkan är det många barn.
    vi gick för ett år sedan, men tror inte det är någon större skillnad nu.
    den i ulriksbergkyrkan är det lite mindre barn på, typ5-8 st

• lillmini
    rebmetpes skrev 2009-03-08 19:44:20 följande:
    lillmini menade jag
    TACK!!
  • mammalen

varit på öppen föskola på söder nu 2 ggr, måndagar kl. 9.30-11.30. Som kyrkan håller i. Lagom dos.

• Peppa

Jag letar efter samma som TS

Gick i kyrkans med första sonen och avkydde det. Vill inte gå in med min son i en kyrka om jag inte är tvungen men då det var det enda som bjöds så tänkte jag att jag skulle ge det en chans.
    Vissa stunder var det mysigt men när sångerna började handla om Gud så satt vi och pysslade med annat. Vi följde aldrig med in i själva kyrkan för att be efter sången utan då gick vi hem. Jag vill inte tvinga på mina barn något som jag anser är idiotiskt men vill ändå försöka respektera dem som vill det. Därför valde vi att diskret smita iväg samt var tysta på vissa sånger.

Vill så gärna hitta något annat att pyssla med med nästa barn... något lite organiserat med andra barn MEN inte i en kyrka. Att det ska vara så svårt i Växjö när det finns massor med alternativ i andra städer...

• lillmini

Att det ska vara så svårt i Växjö när det finns massor med alternativ i andra städer...
    [/citat]

Hej, jag håller med..det känns svårt att hitta något alternativ till kyrkan i Växjö. Jag vill tacksamt ta emot idéer jag med.. Hur gamla är dina barn?

Svar på tråden finns det öppen förskola nånnstans i Växjö??