• Willis

Huddinge MVC, någon som går eller gått där under graviditeten

Hejsan

Jag har lovat hjälpa en väninna som precis fått ett plus på stickan att här ställa en fråga om vilken mödravårdscentral hon skall välja.
    Hon tillhör Huddinge men vill gärna höra om någon har erfarenheter därifrån innan hon skriver in sig. Hon vill gärna höra både bra och dåliga erfarenheter och vilken barnmorska som är trevlig.
    Idag pratar ju de flesta om att gå privat på Barnmorskorna i Gamla Stan eller Mama Mia, men de blir lite krångligare att ta sig dit isåfall.

Hoppas på svar

• Svar på tråden Huddinge MVC, någon som går eller gått där under graviditeten
  • louice80

jag vet inget om Huddinge men det bästa vore om din väninna
    tog kontakt med Huddinge Mvc och då känner ju hon om det käns rätt
    och om det inte skulle göra det så har ju hon alltid rätt att byta.
    jag går där jag bor på spånga så jag tycker att det är bekvämt att gå
    nära där man bor.

• Willis

louice80: dessvärre tror jag att det är så att om man är missnöjd och vill byta MVC så får man inte göra det förräns efter vecka 20.
    Det har med pengar att göra...tyvärr

• Orpat

Hej!
    Jag har varit både i Huddinge och på Mama Mia och jag har bra erfarenheter från bägge ställena. Men det är ju olika vad man tycker. Bäst är det ju om hon själv tar kontakt och känner om det känns rätt.
    Jag väntar vårt femte och jag har bara bra erfarenheter på dom MVC jag har varit på.
    Lycka till!

• Certina

Hej

Jag går på Huddinge MVC och tycker den här hur bra som helst. Gick även där när jag väntade dottern. Har inget negativt alls därifrån. Många kan däremot tycka att det är tråkigt att dom inte har ul. Och därför välja Mama Mia för dom ger fler ul. Men det bemötande jag har fått på MVC i huddinge så skulle jag personligen inte vilja byta det mot något annat.

Lycka till!

• Willis

Tack för era svar.
    Någon fler med erfarenhet från Huddinge MVC?

Svar på tråden Huddinge MVC, någon som går eller gått där under graviditeten