• pumpkinhead

Gravid!! vart får man alla gratisprylar!?!

haha. nu tror ni säkert att jag är snålast i stan men jag älskar att få saker även om det inte är något jag egentligen behöver (gillar tom reklam om man känner att det har med mig att göra men det vill jag inte ha här tack). när min kusin var med barn hade hon beställt hem gratis "jag-är-gravid" paket med broschyrer och lite prylar. vart hittar man detta?

• Svar på tråden Gravid!! vart får man alla gratisprylar!?!
  • pumpkinhead

eftersom det är jätte nytt detta så vill jag itne fråga min kusin.... så ni inte undrar!

• Beautyflie

Jag har hämtat babybox på både Barnens hus och babyproffsen, och anmält mig till Liberoklubben (det paketet får man när barnet är ewtt par månader gammalt).

• pumpkinhead

vad är det för babybox? kan man få den hemskickad?

• LitenMamma

Pampers.se var jag medlem i under min graviditet, och därifrån fick jag lite smått och gott. Sedan får man en bra baby-påse på BB (iallafall för 4 år sedan när jag födde min son), i den påsen fick man allt man kan tänka sig behöva! Massa små-tubar med salvor, blöjor, broschyrer, tvättlappar.. tror man fick med en liten body och mössa också.

Babyboxar kan man få från babyproffsen och barnenshus också (precis som beautyflie skrev). Massa bra saker får man där i också, har jag hört! Har inte fått någon själv, då det var länge sedan jag födde. Gå dit och prata med dom, vettja. Tror inte man får hemskickat.

Lycka till med bebisen!

• pumpkinhead

fick du två paket? hur lyckades du med det när man bara får hämta ett per hushåll?

• Shaun the sheep

LitenMamma skrev 2009-01-04 20:40:26 följande:

Pampers.se var jag medlem i under min graviditet, och därifrån fick jag lite smått och gott. Sedan får man en bra baby-påse på BB (iallafall för 4 år sedan när jag födde min son), i den påsen fick man allt man kan tänka sig behöva! Massa små-tubar med salvor, blöjor, broschyrer, tvättlappar.. tror man fick med en liten body och mössa också.Babyboxar kan man få från babyproffsen och barnenshus också (precis som beautyflie skrev). Massa bra saker får man där i också, har jag hört! Har inte fått någon själv, då det var länge sedan jag födde. Gå dit och prata med dom, vettja. Tror inte man får hemskickat.
    Lycka till med bebisen!
    Jag måste bara fråga över det där med babypåsen!
    har hört på flera håll att den delas ut på BB, men här i Eskilstuna på mälarsjukhuset så fick jag ingen för 1,5år sen när min son föddes... Är det så att den inte delas ut överallt,
    eller måste man be om den eller vad är grejen med den här himla påsen?
  • LitenMamma
    dollheart skrev 2009-01-04 20:44:46 följande:
    LitenMamma skrev 2009-01-04 20:40:26 följande: Jag måste bara fråga över det där med babypåsen!har hört på flera håll att den delas ut på BB, men här i Eskilstuna på mälarsjukhuset så fick jag ingen för 1,5år sen när min son föddes... Är det så att den inte delas ut överallt,eller måste man be om den eller vad är grejen med den här himla påsen?
    Oj då! Jag trodde att den delades ut överallt.. Jag bad inte om den påsen, utan den låg på mitt sängbord när jag kom upp från förlossningen tillsammans med lite broschyrer och andra grejer. Födde min son i Gävle. Fråga dom, vettja! :)
  • emelie 05

joo ett paket per hushåll.. ja beställde detta paket när ja väntade dottern men kunde inte skriva ut det då.. å nu fungerar de inte för att dom tror ju att ja redan fått ett paket.. tråkigt.. minns åxå att man fick ett paket på bb me lite smått och gott i.. mycket uppskattad av mig

• LitenMamma

Dollheart :

Ja, men absolut! Det tycker jag att du ska göra. Är ju orättvist om vissa län får babypåsen och andra inte.. säg att du föder någon annanstans om du inte får en påse

Svar på tråden Gravid!! vart får man alla gratisprylar!?!