Baka med marshmallows
Någon som har något gott recept innehållande marshmallows? Har en påse över som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
Någon som har något gott recept innehållande marshmallows? Har en påse över som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
inget recept framme men gör en vanlig myffinssmet (jumbo variant) och sätt i lite kakao, hackad mörk choklad och klippta (om dom inte redan är små) marshmallows.
Kladdkaka med mashmallows
2 st ägg2 dl strösocker 150 gram smör, smält5 msk kakao1 tsk vaniljsocker1,5 dl vetemjöl1,5 dl marshmalllows(minimashmallows eller stora klippt i bitar)
1. Sätt ugnen på 150 grader och smält smöret i formen.
2. Vispa ägg och socker.
3. Tillsätt avsvalnat smält smör, kakao, vaniljsocker och vetemjöl. Häll i smord, bröad form.
3. Grädda ca 20 minuter och lägg i marshmallows. Grädda ytterligare 5-8 minuter. (kakan ska vara kladdig)
Dekorera med ytterligare marshmallows.
Kakor med choklad och mashmallows
5 dl Vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250 g rumsvarmt smör el. margarin
2 dl farinsocker
3 dl Strösocker
2 msk sirap
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
100 g hackad choklad,
100 g mini marshmallows
50 g hackade valnötter
2 msk kaffe
Blanda alla torra ingridienserna i en skål. chokladen, marshmallows & nötter i en. Vispa socker, sirap och smör pösigt och tillägg äggen och kaffet. Rör ihop sockermassan med alla torra ingridienser och forma till 1 msk stora bollar. Grädda i ugnen i 175 grader i 10-12 minuter. Låt stelna på plåten.
Smält lite choklad i vattenbad och ringla över kakorna, dekorera med mashmallows
www.dagensmuffin.se/show.pl
Dom här har jag gjort. Blev skitgoda.