• Johanna 87

världens bästa kokbok

skulle vilja ha tips på bra kokböcker (alla kategorier men gärna lite nyttig iaf ) jag gillar att laga mat men har så himla dålig fantasi ibland!

• Svar på tråden världens bästa kokbok
  • anorca

kan inte tipsa on någon. men kolla på loppisar där kan du ofta fynda billiga kokböcker. få lite olika för en billig peng.

• Pirum

Det vegetariska köket av Lotta Brin(c?)k.

Modern vegetarisk mat, hon är dietist så det är vettiga recept också.

• Linda1976

Jag har säkert 200 kokböcker, men den jag återvänder oftast till är Annas mat, av Anna Bergendahl. Hon har även skrivit flera andra bra!

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Ingen dans på rosor

Bland alla de hyllmeter kokböcker som jag har sticker en ut lite extra - Anna Bergenströms Kärlek, oliver och timjan. Fantastisk bok på alla sätt!

• Linda1976
    Linda1976 skrev 2009-01-04 23:13:40 följande:
    Jag har säkert 200 kokböcker, men den jag återvänder oftast till är Annas mat, av Anna Bergendahl. Hon har även skrivit flera andra bra!
    Begenström heter hon ja! Bergendal är ju hon i Idol
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Morbid Mistress

Min favorit just nu är Nigellas senaste, Nigella express. massor av goda och snabba recept. Inte överdrivet nyttigt, men man kan ju modifiera lite själv också.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Systeryster Stor

Vi har hur många kokböcker som helst, men det är ändå mattidningarna (Allt om Mat, Matmagasinet och Laga Lätt) vi har som står för den största inspirationen. Kanske just för att de kommer med jämna mellanrum och man tar sig tid till dem på ett helt annat sätt än en kokbok som stått i bokhyllan i år...

Den kokbok vi använder mest är (förutom baskokboken "Vår kokbok") Gott och lätt : smalmat från Allt om Mat
    Finns bla. på Bokus (102kr): www.bokus.com/b/9789151848549.html

Svar på tråden världens bästa kokbok