världens bästa kokbok
skulle vilja ha tips på bra kokböcker (alla kategorier men gärna lite nyttig iaf ) jag gillar att laga mat men har så himla dålig fantasi ibland!
skulle vilja ha tips på bra kokböcker (alla kategorier men gärna lite nyttig iaf ) jag gillar att laga mat men har så himla dålig fantasi ibland!
kan inte tipsa on någon. men kolla på loppisar där kan du ofta fynda billiga kokböcker. få lite olika för en billig peng.
Det vegetariska köket av Lotta Brin(c?)k.
Modern vegetarisk mat, hon är dietist så det är vettiga recept också.
Jag har säkert 200 kokböcker, men den jag återvänder oftast till är Annas mat, av Anna Bergendahl. Hon har även skrivit flera andra bra!
Bland alla de hyllmeter kokböcker som jag har sticker en ut lite extra - Anna Bergenströms Kärlek, oliver och timjan. Fantastisk bok på alla sätt!
Min favorit just nu är Nigellas senaste, Nigella express. massor av goda och snabba recept. Inte överdrivet nyttigt, men man kan ju modifiera lite själv också.
Vi har hur många kokböcker som helst, men det är ändå mattidningarna (Allt om Mat, Matmagasinet och Laga Lätt) vi har som står för den största inspirationen. Kanske just för att de kommer med jämna mellanrum och man tar sig tid till dem på ett helt annat sätt än en kokbok som stått i bokhyllan i år...
Den kokbok vi använder mest är (förutom baskokboken "Vår kokbok") Gott och lätt : smalmat från Allt om Mat
Finns bla. på Bokus (102kr): www.bokus.com/b/9789151848549.html