• minmio

Förkyld med dålig andedräkt!

Min dotter är 11 månader och har blivit förkyld, har feber(har gått upp och ner i ett par dar), snuvig, hostig, har en gul-aktig beläggning på tungan, dålig aptit(vill BARA äta gröt, välling och dricka vatten) och luktar aceton ut munnen. Pratade med rådgivningen nu på kvällen men fick ingen direkt klarhet, hon sa bara att jag skulle kontakta VC imorgon om det blivit sämre.
    Har ni haft barn med samma symtom och vad var det i så fall?
    Har själ misstänkt halsfluss, men vet som sagt inte.

Tacksam för alla svar.

• Svar på tråden Förkyld med dålig andedräkt!
  • lovemyboys

Jo, vid halsfluss brukar dom ju (hm...även vi vuxna) lukta Pyton!!!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • SaramedM

Låter som halsfluss faktiskt

• Karttu

Min äldsta son hade feber en veckas tid före julen, men när febern släppte fick han världens sämsta andedräkt... På femte feberdagen undersöktes han för halsfluss, men testet var negativt. Svårt att säga... Min svåger, som är läkare, sa att man kan få dålig andedräkt av bacillerna oxå, utan att det behöver vara halsfluss.

• Trileia

Aceton?
    SÅ smakar det i min mun när jag har halsfluss, och läkaren som undersökte mig en gång sa att han kände redan på andedräkten vad jag hade för något.

• minmio

Trileia skrev 2009-01-04 20:44:48 följande:

Aceton?SÅ smakar det i min mun när jag har halsfluss, och läkaren som undersökte mig en gång sa att han kände redan på andedräkten vad jag hade för något.
    Ja, jag får ringa imorgon till VC och be dem testa för halsfluss... Stackars min lilla prinsessa
  • Flickan och kråkan

Acetonlukt i andedräkten sa de till oss på barnakuten berodde på att han fått i sig för lite vätska. Hade ett barn med hög feber. Tredagarsfeber visade det sig vara för oss.

• minmio

Hej!
    Vi var hos doktorn idag och det visade sig vara ett virus, den dåliga andedräkten och beläggningen på tungan berodde på vätskebrist, som Frösöblomser nämnde, och att vår dotter håller på att få många tänder just nu, kan tydligen bli så då. Hon har haft feber idag med, så doktorna sa att vi skulle återkomma om det inte ger med sig inom några dagar.

Svar på tråden Förkyld med dålig andedräkt!