Hur gör ni med barnets mobiltelefon? Varannan vecka boende!
Min sambo ahr en dotetr som är 10 år som bor hos oss varannan vecka. Hon har tidigare haft en mobiltelefon som enbart henens mamma betalt för då vi motsatt oss till att hon behövt ha en då hon varit för liten. Nu tycker vi att det är helt ok och i och med att vi byter abonemangsform och mobiler nu så vill vi att hon har en mobil hos oss och en hos sin mamma då det blir bäst för oss.
Vi kommer att ringa till varandra. Jag min sambo och hans dotter helt utan uppkopplingsavgift+ att vi kan ringa till hemnummret också helt utan kostnad.Därför tycker vi att det känns dumt att vi ska betala för de samtal som hon gör när hon är hos sin mamma.(mamman tycker vi ska betala hälften var)
Hennes mamma är jättearg på oss och tycker att det är jättebökigt och dumt att ha två mobiler och annser att inga andra skilsmässobarn har det.
Vi förstår inte problemet då vi annser att detta är det bästa för oss just nu. Hennes kompisar ringer ändå inte till hennes mobil än så att hon har två olika nummer spelar ingen roll.
Tycker ni att det är synd om min bonus som måste ha två mobiler?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 18:19
Vi har valt att testa att ha en telefon och tackar för era åsikter. Drar kostnaderna iväg kommer vi att ta upp saken igen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-08 12:09
Roligta tt det är så många som tar sig tid att lämna kommentarer. Dock så kan jag tycka att det är allt för lätt för vissa människor att dra slutsattser om hur det ser ut i våra familjer och vilka problem vi skulle ha.
Jag kan säga att vi har en oerhört bra kontakt med mamman och hennes nya. Vi firar födelsedagar ihop, skolavslutningar och allt sånt. Våra bilogiska barn leker med varandra i bland och jag skulle när som helst kunna ringa och be dem passa våra barn om vi skulel bli akut sjuka och behöva åka till sjukhus.
När Mammans andra dotter växer ur sina kläder och leksaer så får vår dotetr ärva dem osv. Vi har en oerhört bra kontakt och jag skulle nog vilja påstå att vi ahr en bättre kontakt än många. Så att säga att bonusen skulle leva i en krigszon eller bli utsatt för psykiskt misshandel för att vi inte är eniga om hur vi ska ha det med hennes mobil är verkligen att förstora upp ett problem!
Det är lätt att dömma människor och dra egna slutsattser. Men verkligheten måste inte se ut som man själv målar upp den.