• tomcar1

Hur tillaga tunna revbensspjäll ?

Hej !
    Har en förpackning tunna revbensspjäll som jag måste tillaga, innan de blir förstörda. Vad kan jag göra ? Om jag grillar revbenen, vad ska jag ställa ugnen på och hur länge ? Vill ha alla tips jag kan få.
    /tomcar1

• Svar på tråden Hur tillaga tunna revbensspjäll ?
  • tomcar1

Ingen ? Behöver tips ganska snart. Ska göra något av det imorgon måndag till middag tänkte jag.
    /tomcar1

• Majsan70

Krydda gott o släng in i ugnen i 175 grader.
    Hur länge har jag ingen aning om..jag går på känslan, skulle dock tro at tdet går ganska fort när det är tunnisar.

Jag hade lagt dem i nån smaskig marinad tror jag.

• tomcar1

Majsan70...okej för ditt tips, om ajg inte får något annat tips då får det bli i ugnen med någon god marinad. Vad brukar du äta till ?

• Majsan70

tomcar1 skrev 2009-01-04 21:54:11 följande:

Majsan70...okej för ditt tips, om ajg inte får något annat tips då får det bli i ugnen med någon god marinad. Vad brukar du äta till ?
    Jag har aldrig gjort tunna revben, men jag hade väl käkat klyftpotatis, en hemgjord potatissallad på vinegrett eller kanske bara vitlöksbröd.
  • Vårkänslor

Till julen så stod jag för revbenen och dom blev mycket uppskattade! Först kokade jag dom i buljong.. Sen hade jag köpt en glaze (bara för att jag inte hittade något bra recept på en egen) När benen sticker ut ganska ordentligen från köttet så la jag dom på en plåt så glazade jag dom.. In i ugnen på 225 grader i 15-20 min.. Ut, och pensla en gång till så in i 15-20 minuter... Loovar att det blir mycket gott

• Vårkänslor

(ordentligt) Ska det väll ändå stå.. Men e fortfarande osäker på stavningen :-P

• tomcar1

vårkänslor...tack ! Då blir det ugnen idag : )

Svar på tråden Hur tillaga tunna revbensspjäll ?