• Zano

Feber-känsla normalt när man är gravid? V. 6-7

Känns som jag har haft feber (utan att ha haft det) sedan ca vecka 5, nu går jag in i vecka 7.
    Är det normalt som graviditetsymtom? Nån annan som har haft samma feberkänsla? (Det känns inte som när man är sjuk, mer som enbart huvudet har feber, inte ledvärk etc som annars tillkommer).

• Svar på tråden Feber-känsla normalt när man är gravid? V. 6-7
  • Jolise

Exakt samma här, är i v.6 och har kännt så i över en vecka..

• Zano

då är det väl gravidteten som ligger bakom det också då...
    Skumt känns det!

• Jolise

Jo men det är det.. Läste att tempen går upp och ner när kroppen är ny med graviditeten!

• Iesha

jag går också in i vecka sju snart och har känt mig EXTREMT febrig sen innan jag plussade. fryser så att jag skakar hela dagarna och har flera lager kläder på mig inomhus.. kroppstemperaturen stiger när man är gravid, så det är inte onormalt.. men sjukt jobbigt.. :)

• Ia 70

Förra graviditeten frös jag som attan o det tog lång tid innan jag fick reda på att det var helt normalt o berodde på graviditeten....sjukt jobbigt, men nu vet jag hur det kan bli. E nämligen gravid igen BF 9 sep-09

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • GullpuckotMe

Jag hade så i flera veckor. trött och kändes som jag hade feber och frös hela tiden. jobbigt som bara den men det försvinner oftast. är i vecka 13 nu och nu mår jag fint :)

• Jolise

Ia 70 & GullpuckotMe :
    Skönt att höra, då är man ju inte ensam, och som sagt så är det pågrund av bebben. skönt :)

• Ia 70
    Jolise skrev 2009-01-05 10:56:32 följande:
    Ia 70 & GullpuckotMe :Skönt att höra, då är man ju inte ensam, och som sagt så är det pågrund av bebben. skönt :)
    Jepp så e det men attans vad tid det tog innan jag fick reda på det. Trodde jag hade ngn allvarlig infektionssjukdom o tog prover hos läkaren!
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Jolise

Ja gud va läskigt att inte riktigt veta, hua! Men gött att det var en "normal grej"

• Sirendes

Jag med.. Fryser och svettas om vartannat, huvudvärk, trött, tung i huvudet, yr, illamående.. Känner mig allmänt jättesjuk ;)

• Lili Rodrigues

Ja går in i vecka 7 nu och jag hade oxå så förra veckan fast jag var förkyld oxå.. låg i sängen i 4 dar, var hemskt.,. har trott att de va feber men hade ingne termometer att kolla på. Kanske var en kombination!

• Thugs

Ha! Jag hade det så igår, sjukskrev från jobbet idag och började morgonen med att kräkas... Trodde verkligen att jag var sjuk men jag kanske bara är gravid... Är i vecka 10...

• Spookie

Är i vecka 13 och har feberkänsla av och till sedan flera veckor tillbaka. Tungt huvud, varm/kall kropp, frossa, yrsel, you name it.

Skönt att vi är flera. Började tro att jag hade en infektion liggandes någonstans.

• Zano

ja, skönt att höra att vi är flera!
    började verkligen misstänka virus starkt:P

Hade jag inte varit gravid skulle jag sjukskriva mig från jobbet men eftersom "graviditet inte är en sjukdom" får man väl gå runt och försöka låta bli att spy med feberkänsla på jobbet.
    Inte kul! Hade varit lättare om man inte höll det hemligt också så kunde man sagt att sorry jag mår illa, nu måste man klämma i med ett käckt "allt är bara bra, bara lite trött" -helt grön i ansiktet.

• Smelliot

Mkt intressant har verkligen undrat. Jag är i v 5 och har i snart en vecka kännt mig väldigt febrig liggat i soffan me tights mysbyxor och filt jag som inte alls e frusen av mig. Då vet vi vad det beror på. Har inte alls märkt detta de andra två gångerna. Tack va skönt då e jag alltså heeelt normal!!!

• puss01
    Hej jag har illamående och feber och kräkningar ibland,  kan detta tyda på att man är gravid? homonerna har väl svallat och gör fortfarande lite fram och tillbaka lite irritationer ?
  • Sjohanzzons

Hoppar in här i tråden några år för sent! Men tyckte det här tillståndet passade in något på mig, har bim på lördag så har inte testat om det kanske är ett litet + än. Men känner mig riktigt sjuk fastän jag inte har någon tillstymmelse till feber på tempen! Konstigt det här! Får hoppas det visar plus när jag testar

Svar på tråden Feber-känsla normalt när man är gravid? V. 6-7