• tomcar1

Erfarenhet av äppelcidervinäger ?

Hej !
    Jag har börjat äta äppelcidervinäger för minskat sötsug och viktnedgång. Ännu tycker jag inte att det har en sådan effekt som jag önskat. Någon som äter och har testat ? Vad har du för erfarenhet när det gäller det och minskat sötsug och viktnedgång ?
    /tomcar1

• Svar på tråden Erfarenhet av äppelcidervinäger ?
  • LondonAnnika

Inte för vara dum men det är bara lureri! Jag provade i 3 månader utan NÅGOT som resultat. Jag är en tjej som är extremt chokladsugen och hörde att äppelcidervinäger skulle dämpa suget. NOLL dämp!

• tomcar1

LondonAnnika...jag kan säga, att jag kan känna liten förbättring, men jag har ändå lätt att falla för godis när det väl ligger framme : (

Någon mer som vill delge sina erfarenheter ? Kul att höra olika åsikter.
    /tomcar1

• Trynträ

Jag brukar ha en matsked vinäger i juicen på morgonen för jag inbillar mig att jag får bättre motståndskraft då. Mot viktnedgång och sötsug funkare det inte ett smack.

• Blommiga tjejen

jag har gått ner i vikt med hjälp av äppelcidervinäger drack det varje morgon sen var jag ute och gick lång promenad direkt.sen efter det 1 kopp te,havregrynsgröt och ägg

• Blommiga tjejen

dämpar sötsuget gjorde det inte på mig jag blev mer hungrig men det gäller att inte äta då.

• tomcar1

Jag tar kapslar, 1 per dag. Undrar om det är bättre med flytande ? Borde inte spela någon roll tycker jag eller vad tror ni ?
    /tomcar1

• tomcar1

Hallå...försöker igen och hoppas få fler svar : )

• Jungblom

Vinägern sänker gi på maten och därför kan det vara en hjälp på vägen mot viktnedgång.
    Blåbär och kanel sänker också gi på annan mat.

• Jungblom

Ang vinägern så kan du ha vanlig äppelcidervinäger i ett glas vatten som du dricker precis innan du ska äta.

• Trynträ

För mig funkar inte flytande i alla fall men jag tror jag får bättre motståndskraft så det är alltid något.

tomcar1 skrev 2009-01-05 21:07:07 följande:
    Jag tar kapslar, 1 per dag. Undrar om det är bättre med flytande ? Borde inte spela någon roll tycker jag eller vad tror ni ?/tomcar1
  • tomcar1

Hej !
    Okej, tack för era svar. Verkar vara väldigt olika huruvida det har effekt eller inte. Har gjort uppehåll, men jag får pröva ewn längre tid och se hur jag själv tycker att det är.
    /tomcar1

• Hallonskrutten

Jag har nu tagit en sked äppelcidervinäger och druckit vatten efter nu i över ett år. Jag har inte kunnat hålla vikten förut utan gått upp och ner men nu när jag tar detta så kan jag hålla vikten. Det ger mig en mättnadskänsla och minskar sötsuget. Men som sagt jag har provat jättemycket annat och alla måste nog hitta det som passar en själv. Fö rmig är det super med äppelcidervinäger. Så fort jag slutar går jag upp i vikt. Men däremot går jag inte ner i vikt utan håller vikten istället.

• tomcar1

Hallonskrutten...det kanske är så, att man måste vara uthållig och testa det längre tid som du har gjort. Tar du en tsk eller msk äppelcidervinäger om dagen ? Dricker du vatten i samband med denna tesk eller msk ?

• Hallonskrutten

tomcar1....Jag tar en msk varje morgon och dricker vatten så fort jag tagit äppelcidern för att få bort smaken. (man vänjer sig dock vid smaken, i början var det skit) Sedan äter jag frukost. Det är alltså det första jag gör på morgonen är att ta en msk äppelcider. Ett råd! Välj inte billig variant utan Zetas är den bästa och godaste. Men sen självklart måste man ju vara medveten om vad man sätter i sig men jag är inte alls så sötsugen som jag var förr.

Man kan blanda äppelcidern och vatten men jag tycker att det blir värre. DÅ måste man ju dricka så mycket mer av det äckliga.

Sen ska jag säga att jag har aldrig varit så lite sjuk som under tiden jag druckit äppelcider. Jag är nästan aldrig sjuk längre. Så bara det gör att jag fortsätter med det.

• Kenzie
    Blommiga tjejen skrev 2009-01-05 18:34:13 följande:
    jag har gått ner i vikt med hjälp av äppelcidervinäger drack det varje morgon sen var jag ute och gick lång promenad direkt.sen efter det 1 kopp te,havregrynsgröt och ägg
    Du tror inte att morgonpromenaden hade större inverkan på viktnedgången än vinägern?
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • tomcar1

Hallonskrutten...tack för ordinationen ; )

Svar på tråden Erfarenhet av äppelcidervinäger ?