• maica75

Sover dit barn med pyjamas som har fötter?

Ja, nu när det är kallt. Eller sover de med vanliga pyjamasar och har strumpor på?

• Svar på tråden Sover dit barn med pyjamas som har fötter?
  • lillai

Vår lilla tjej sparkar alltid av sig sitt täcke på nätterna, så vi försöker alltid ha pyjamas med fötter

• jeio

Vi använder också pyjamas med tassar =)

• Mälaröbo

Det har aldrig funkat på mina då de sprattlat så dant så de vvaknat med båda benen i samma byxben
    Har det varit kallt (vilket det sällan är hemma hos oss) har det blivit strumpor istället.
    Dock är mina som element och slutade tidigt med pyjamas helt för att slippa vakna sjöblöta.

• MsBeauty

vanlig pyjamas, utan trumpor.

• ProPPens

ibland med fötter, ibland strumpor o ibland utan strumpor. Brukar känna av tempen i huset innan jag lägger henne.

• Queen70

Pyjamas med fötter. Strumpor sparkar han bara av sig. Han har rätt tjocka plyschpyjamaser.

• petronellakvist

Har med fötter ibland men oftast utan, och ett lakan och en plyschfilt.

• marzieh

han har pyjamas +strumpor( vårt sovrum är så kallt)

• ladydivine

Nepp!
    Eftersom hon har pjamas på sig en stund innan läggdags och även på morgonen och vi har hala golv så slutade jag använda det efter hon börja resa sig....

• lillai
    ladydivine skrev 2009-01-04 23:24:11 följande:
    Nepp! Eftersom hon har pjamas på sig en stund innan läggdags och även på morgonen och vi har hala golv så slutade jag använda det efter hon börja resa sig....
    Åh! Då måste jag få tipsa om amerikanska pyjamasar med fötter. De har halkskydd under fötterna Superbra!
  • Lantani

Jag tycker pyjamasar med fötter är så bökiga, eftersom sonen sparkar ut fötterna får där nere de ska va och sen så blir han jätte arg när han inte kan sträcka ut benen ordentligt så vi för utan fötter med med strumpor.

• Zezana

Köpte pyamas till sonen, men tycker det är krångligt att byta blöja på nätterna när han har den, så han sover med långärmad body istället.. Nu när det är kallt har han strumpbyxor oxå.. (han sparkar gärna av sig filten i sömnen)

• Tvåbarnsmor

Vår grabb brukar ha en body och ligga lite inlindad i sin snuttefilt och täcket på. Det tycker han jätte mycket om. Idag har han pyjamas med fötter för att det har varit så kallt :)

• Agamemnon

Dottern sover med body och byxor.

Vi testade pyjamaser med fötter men de passade aldrig så ett tag körde vi pyjamas utan fötter. Sen började hon slingra som en orm på skötbordet så det var helt omöjligt att knäppa alla dessa knappar så vi gick till vanlig body + vanliga tunna byxor. Aldrig strumpor för det tycker jag är läskigt att sova med. Vi sätter dock på strumpbyxor när hon har vaknat på morgonen.

♥ Olivia 080308 ♥
  • wooonderchild

Med fötter..
    Tycker att de är lättast så..
    sockarna sparkar hon bara av sig..
    Lika så täcket..
    så för att va på den säckra sidan
    så har jag pyamas med fötter.
    Så att hon slipper frysa :)

Svar på tråden Sover dit barn med pyjamas som har fötter?