• finafisken

    Tuffa trosor?

    Nu är det dags att ta av blöjan och låta tösen gå i underbyxor. Men vad är det för trosor som säljs? Finns det bara rosa och hjärtan? Hon älskar bilar och Nalle Puh...

    Någon som vet var/om det säljs "neutrala" trosor eller med lite toffare stil?

  • Svar på tråden Tuffa trosor?
  • Linda1976

    Faktiskt ICA Maxi! Finns randiga i klara färger, med lite 70talsblommor på mm. Även på POP finns det  - men dyrare - och i början går det åt många trosor.


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976

    Har även köpt en hel del Bamsetrosor på Lindex.

    Alice älskar också bilar, men jag vill inte gärna köpa kallingar till henne. Jävligt irriterande!


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • HoneyPuff

    Håller med! Skittrist att det bara fins kattungar, hjärtan, rosa osv.
    Min Alice älskar Blixten McQueen men jag vill inte köpa kallingar till henne. Känns surt att det ska vara så könsindelat redan.

    Har hittat lite fina randiga, prickiga osv på Maxi och sen har jag köpt några färgglada på Lindex.

  • Morbid Mistress
    HoneyPuff skrev 2009-01-05 00:51:40 följande:
    Håller med! Skittrist att det bara fins kattungar, hjärtan, rosa osv. Min Alice älskar Blixten McQueen men jag vill inte köpa kallingar till henne. Känns surt att det ska vara så könsindelat redan. Har hittat lite fina randiga, prickiga osv på Maxi och sen har jag köpt några färgglada på Lindex.
    Jag har hittat Blixten på trosor, på en udda "lågprisaffär" så det finns men inte i vanliga butikerna.
    Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • morotsland

    Åhlens har en del könsneutrala fina. Men vad är problemet med att köpa kallingar? De ser ju likadana ut. Mina söner har båda trosor och kalsonger och inte sjutton märker de nån skillnad.

  • HoneyPuff
    Svar på #7
    För det första retar själva grejen mig. Jag ska inte behöva köpa kallingar till henne.
    För det andra har de flesta kalsonger som jag har sett en liten utbuktning för själva "paketet". Min tös är väldigt känslig för beröring/skav och liknande i underlivet och jag tror att det där extra tygvecket som skulle bli skulle irritera henne.
    Det är ingen stor grej för mig, jag hittar andra trosor åt henne även om jag får leta lite men det stör mig lite att det är så uppstyrt.
  • morotsland

    HoneyPuff skrev 2009-01-05 23:56:09 följande:


    Svar på #7För det första retar själva grejen mig. Jag ska inte behöva köpa kallingar till henne. För det andra har de flesta kalsonger som jag har sett en liten utbuktning för själva "paketet". Min tös är väldigt känslig för beröring/skav och liknande i underlivet och jag tror att det där extra tygvecket som skulle bli skulle irritera henne.Det är ingen stor grej för mig, jag hittar andra trosor åt henne även om jag får leta lite men det stör mig lite att det är så uppstyrt.
    Jo jo, det stör mig också. Men jag tror faktiskt inte att barnen märker nån skillnad, mina gör det iaf inte.
  • Morbid Mistress
    HoneyPuff skrev 2009-01-05 23:56:09 följande:
    Svar på #7För det första retar själva grejen mig. Jag ska inte behöva köpa kallingar till henne. För det andra har de flesta kalsonger som jag har sett en liten utbuktning för själva "paketet". Min tös är väldigt känslig för beröring/skav och liknande i underlivet och jag tror att det där extra tygvecket som skulle bli skulle irritera henne. Det är ingen stor grej för mig, jag hittar andra trosor åt henne även om jag får leta lite men det stör mig lite att det är så uppstyrt.
    Fast det lilla tyget som är framtill märks inte speciellt mycket. Min dotter är också känslig men hon har flera par kalsonger ändå. Ett annat tips är  att ha killboxer under kjol/klänning på sommaren. Se smiter åt så bra runt benen så flickorna får inte in sand i snippan

    Men visst är uppdelningen trist
    Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • susannemalmö

    Ja, just underkläder är ju ännu mer uppdelat än andra kläder hos kedjorna, och det säger ju inte lite.
    När jag handlade hos Lindex påstod dessutom kassörskan att man inte fick blanda kalsonger och trosor när det gäller "ta 3 betala för 2" erbjudandet...suck..
    Men det är en bra fråga, jag har letat och letat efter neutrala underkläder men inte hittat några, antingen är de tradionellt tjejiga trosor eller tradionellt killiga kalsonger, jag vill ha något neutralt, sen bryr jag mig mindre om modellen.

  • Lena1979

    Jag undrar varför det inte finns neutrala underkläder för vuxna. Jag köper kalsonger och tycker att det är jättebekvämt att ha dem men det vore skönt om man kunde hitta kalsonger fast för kvinnor, vi har ju trots allt inget paket där fram och det blir faktiskt en lite störande utbuktning.

    Är helt med på att det borde finnas könsneutrala kläder till barn men frågan är om vi inte måste börja med oss själva för att medvetenheten exempelvis när man som inköpschef köper in barnunderkläder skall öka. Om man själv aldrig tänkt tanken att man kanske INTE vill ha rosa eller spetsar eller bilar eller vad det nu kan vara så ifrågasätter man sannolikt det inte heller.

  • Lille Snopp

    Hejsan tuffa trosor vet jag inte men du kan helt bra gå till killarnas sida och leta efter bil underbyxor det finns annat än boxers också det finns också vanliga kallsånger som e typ flickmodell trosmodell vanliga trosor alltså menar jag.

    Det ser ganska gulligt ut om en liten flicka har t.ex. boxer shorts med bilar ganska tufft typ den tjejen ska man akta sig för säger tjejerna i omklädningsrummet ;)

  • Lille Snopp
    Lena1979 skrev 2009-02-23 15:36:15 följande:

    Jag undrar varför det inte finns neutrala underkläder för vuxna. Jag köper kalsonger och tycker att det är jättebekvämt att ha dem men det vore skönt om man kunde hitta kalsonger fast för kvinnor, vi har ju trots allt inget paket där fram och det blir faktiskt en lite störande utbuktning.

    Är helt med på att det borde finnas könsneutrala kläder till barn men frågan är om vi inte måste börja med oss själva för att medvetenheten exempelvis när man som inköpschef köper in barnunderkläder skall öka. Om man själv aldrig tänkt tanken att man kanske INTE vill ha rosa eller spetsar eller bilar eller vad det nu kan vara så ifrågasätter man sannolikt det inte heller.


    Nog finns det neuttala helt svarta och helt vita fe är nog ganska basic (neutrala right?)
  • Cunnilingus18

    Min dotter älskade Blixten Mcqueen när hon var 2-3 års åldern och hade många trosor med bilar på. Men då var ju filmen på alla barns läppar. Så är väl inte fallet idag så är väl generellt svårare att få tag på kläder med bilartema kan jag tänka?

    Sedan satsas det helt säkert mer på pojkar än flickor i den genren. Men köp kalsonger det ät ju ingen större skillnad när de är så små :)

Svar på tråden Tuffa trosor?