Tråden för alla glada i Kungsbacka kommun nr 3
Startar en ny tråd eftersom den gamla gick ur tiden!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m36863551.html
Startar en ny tråd eftersom den gamla gick ur tiden!
Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m36863551.html
Alice har alltid sovit oförskämt bra. Hela nätter från tre mån ålder och i eget rum fån 5½ månad. Hoppas ju på att Lilly oxå ska göra det. Hon sov faktiskt från 22 till 6-6.30 inatt, vilket ju bådar gott... har varit lite bättre med koliken oxå igår och idag.
Tycker att det går rätt lätt med Lilly iaf - bebisar är ju jobbiga, men hon är ändå rätt lätt att ha att göra med. Säkert mkt pga att hon sover bra. Men känner inte alls särskilt mkt för fler barn. Mkt för att slippa graviditeten och förlossningen o de allra första jobbiga veckorna. Samtidigt har vi innan pratat om tre barn och chansen att få en son lockar ändå lite...
Tyvärr har Alice nu blivit sjuk istället. det började med feber i förrgår och idag har hon fått hemska blåsor i munnen o läpparna, vilket gör att hon inte vill äta nåt öht. Får inte sätta på läkande salva heller. och nämner vi värkmedicin får hon panik. Testat alla varianter, men det går bara inte! Grymt jobbigt och frustrerande när man vet att hon skulle må så mkt bättre om hon bara kunde ta en liten tablett! hoppas att febern kan gå ner lite tills imorgon iaf...
Jenny: är det höstblåsor hon fått? Det brukar gå över rätt fort tack o lov.
Svanhild: Lycka till idag!
Någon som vet om det finns gymnastik någonstans i stan för 3-åringar. Saga säger att hon vill börja på gymnastik. Vad finns det att göra för 3-åringar? Nu när hon inte har dagis måste hon ju sysselsättas. Igår var hon på djungelrummet men det tyckte vi inte var någon höjdare, fanns inte så mycket. Var mest lite större barn som levde rövarn där inne
En fråga till, bra frisörer i stan?
Tack, ska kolla upp Friskis & Svettis.
Vi hänger gärna på till Djungelrummet o McD, får ge det en chans till
Hej på er!
Jag går och klipper mej på hårstudion som ligger på hörnet brevid valandsblommor. Har Emma där och jag är supernöjd. Men hela stan vimmlar ju av frisörer så det finns säkert fler som är jättebra.
Här ligger vi, jag och Elias i influensan, feber och förkylda...verkar ju vara långvarit med. Elias har haft feber sen innan nyår.
Fy Linda, ni verkar ha åkt på allting denna vintern. Era stackare!
Ja just det Tezz du frågade ju efter frisörer oxå. Jag har klippt mig på Klippa här i Onsala hos en tjej som heter Kristina. Men nu har hon slutat där och istället börjat på Klipphuset inne i Kungsbacka. Så nästa gång ska jag dit istället. Barnen klipper jag fortfarande på Klippa hos eleven som är där, billigt och bra. :)
Jag har också sett att den nya salongen i forsbäck klipper. De tar ca 275 för en damklipp, det tycker jag är ett bra pris. men jag vet ju föstås inte om de är bra....
Linda vad betalar du för barnen på klippa? har hört att de tar lika mkt som vuxen för att de tycker det är jobbigare att klippa barn...
Klippte båda barnen i fredags och det kostade 300kr för båda två. Men då klipper de sig hos Sara som är elev, det är dyrare att klippa sig hos de ordinarie frisörerna. Finns priser på deras hemsida
Finns det något solarium i Onsala? Sökte på nätet och fick upp ett Meddo på Karsegårdsvägen 2, vart ligger det? Vet ite om det är en gammal hemsida eller om solariet fortfarande finns?