hur länge var din lille bebis förkyld?
hur änge var din bebis förkyld första gången?
vår 2 månaders son har varit snorig o slemig i en vecka nu... är det normalt?
hur änge var din bebis förkyld första gången?
vår 2 månaders son har varit snorig o slemig i en vecka nu... är det normalt?
min son blev förkyld när han var 8 veckor - sedan dess har det bara varit mer eller mindre. Han är 17 veckor nu - har uppsökt sjukhus 3 gånger samt pratat med både sköterska & läkare på bvc flera gånger.
Får bara höra att han ser bra ut & han syresätter sig bra - ingen fara med honom.
Ska kontakta barnmottagningen nu imorgon igen för oavsett vad jag får höra gång på gång tycker inte jag att det är normalt att en 4 månaders har hostat i 9 veckor...
vår tjej vart förkyld då hon va 2 veckor o de höll i sig ca.2 veckor o sen ha hon vart de igen 2 ggr men då a de vart i ca 1 vecka så ja tro de e normalt. äter han annars som vanligt o så?
Min pojk var väl förkyld ungefär 4 dagar eller en vecka första gången, han var 2 månader med. Det sägs ju att barn inte kan bli sjuka om de ammas, jag delammade bara samt gav ersättning så barnmorskorna skyllde ju på att det var därför han var sjuk (suck). Angående din andra tråd, ja det är normalt att de låter som att de inte får luft när de är snoriga, man blir ju täppt i näsan. Ta och ge honom näsdroppar, finns saltlösningsdroppar på apoteket eller ta bröstmjölk för det är också lösande.
är det ngn fara att så små barn är förkylda? han är 2 mån.
jag oroar mig för rs, men borde det inte ha visat sig nu isf? det bryter väl inte ut 1 vecka in på förkylningen?
han äter bra, jag ger flaska. Han kan ha napp, ingen feber o som vanligt. Dock hostar han lite ibland.
då är de nog ingen fara med honom, rs skulle nog ha visat sig nu om de va de, o så länge han äter o få i sig de han ska i vätska så e de nog lugnt, han ha ju ingen feber heller.
o de e inte farligt för små barn att va förkylda, dom ska härdas under första åren
min dotter är fortfarande förkyld och inne på dag 25
soulchild: hur gammal är hon? hostar, snorar och nyser hon med?
min dotter har mer lr mindre vart förkyld sedan hon föddes. Frågade på BVC en gång.. men dom bryde sig knappt :S
Sen lördagen förre jul har hon haft hosta.. inte ngn kraftig sådan.. uten hostar till lite då o då.. Kan de va ngn fara de?
Min son på 9 veckor har i princip varit förkyld från födseln fram till nu..Det har blivit ett par turer in till sjukhuset, då han fått feber, men det har inte varit annat än en vanlig förkylning. Vi körde med koksalt, nezeril o näsfrida och mycket frisk luft o sova ute i vagnen på dagarna.. En jättejobbig tid för både barn o föräldrar, men det går över.. Nu, vid 9 veckors ålder är han äntligen frisk som en nörkärna!