Jag håller med Pallas: märket är ingen garanti för att kläderna ska vara bra. Jag tycker det är jättesvårt att se om de tex har använt korta bomullstrådar innan man tvättat den (efter att man tvättat plagget så syns det direkt - den är full av små noppor!).
Kavat skor har jag varit mycket nöjda med. De är av fantastiskt bra kvalité och är lätta att ta på barnets fot. (Jämfört med HEMSKA barnskor jag köpt på Skopunkten - men jag hittade ett par jättebra fodrade gummistövlar där billigt, så jag vill inte såga dem helt).
Jag tänkte förut att bodys från tex po.p håller längre - men nu har jag köpt liknande på H&M, Kapp-Ahl och Lindex - av lite tjockare kvalité - och jag tycker att de håller precis lika bra.
Po.p's ytterkläder däremot är mer designade, de har bra funktioner och smarta lösningar, så då väljer jag hellre dom. (Jag tycker att de stora kedjorna har en tendens att göra barnkläder till "små vuxenkläder" - dvs. de ser ut som vuxenjackor, är sydda som vuxenjackor och ingen hänsyn har tagits till att barnet leker eller rör sig helt annorlunda än en vuxen).
UNNI body + byxor var av mycket bra kvalité, de är ekologiska också.
Av LEGO så köpte jag ett par byxor + tröja som inte var i någon bättre kvalité, men materialet var annorlunda - supermjukt!!! (även efter flera tvättar) Och det vill man ju ha till bebisar
Molo tycker jag är sisådär, råkade köpa ett par byxor som enbart kan handtvättas och måste liggtorkas!!! Det är ju inte särskilt smart för en redan tidspressad barnfamilj... så de ligger bara där i klädlådan och jag använder dem aldrig. Annars har tshirts från Molo varit i bra kvalité.
Nej, usch vad svårt det är!!! Att kvalitén varierar så mycket inom märkena beror ju på att upphandlarna inte konsekvent använder sig av en producent. Man får aldrig liknande varor, för bomullen kan komma från typ 1000 olika odlare, tygena vävs på flera olika väverier, sedan färgas det på ett annat ställe (som det också finns massor olika) och till slut sys det upp i en fabrik någonannanstans... och är det ett populärt plaggg, kanske samma modell sys i en annan fabrik nästa säsong! Det finns alltså ingen kontinuitet i tillverkningen och massor av olika ställen där det kan gå "fel"!
För sin egen skull borde man gå en kurs i kvalitetskännande... undrar om det finns någon?