FruSascha skrev 2009-01-06 19:15:01 följande:
Jag har bott både i Göteborg och Malmö och Stockholm. Bor nu i Malmö.Jag måste ju säga att Göteborg är outstanding, klassar ut de båda andra städerna med råge. Men det är bara min åsikt. Göteborgarna är trevliga och det är mysigare lugnare områden att bo i. Där finns packet och stöket i förorterna.I Malmö däremot finns stöket överallt. Limhamn är bråkigt har blivit det nu fast det var lugnare innan, Rosengård ska vi ju inte ens tala om, här vid Möllevången där vi bor är det bara för stökigt dygnet runt. Du kan egentligen inte hitta så många lugna områden i Malmö där man slipper brå
k.De ställena jag kan rekomendera är väl Gamla Väster, och Fridhem och Slottstaden. Gamla Limhamn också är rätt mysigt.Att hitta bostad är rätt enkelt här. Både jag med min familj och min kompis som också flyttade hit vi fick båda varsitt förstahandskontrakt inom loppet av 2 veckor, hon i Slottstaden och jag vid Triangeln då som sagt.Skippa MKB och vänd dig till privata värdar är mitt råd. MKB tar 1000 år men privata värdar kan ha en lägenhet åt dig i morgon om du har timing.
Kan inte alls hålla med dig. Det finns visst trevliga områden i Malmö som inte är stökiga. Möllevången och Rosengård har väl alltid varit stökigt.
Jag vill påstå att Slottsstaden, Ribersborg, Hästhagen, Fågelbacken, Mellanheden, Rönneholm och Dammfri är bra och lugna områden.