• Polargirl

Diska kastrull...

...i diskmaskin, rekommenderas det? En rostfri kastrull?

I tried sniffing Coke once but the ice cubes got stuck in my nose.
  • Svar på tråden Diska kastrull...
  • norgesessan

Jag gör det...men jag diskar och tvättar som jag vill Det har gått bra iallafall.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • Polargirl
    Vetallt skrev 2009-01-05 08:17:22 följande:
    Har du ingen man?
    Som diskmaskin... nej! Flört
  • Polargirl

Mina rostfria kastruller har nämligen börjat bli fula på undersidan... rostiga liksom!

• Caranlachiel

Vi diskar allt i diskmaskinen faktiskt. Köper hellre nytt än handdiskar - det blir aldrig av att vi handdiskar ändå.

Vecka 30 - and counting! (BF 21 mars)
  • Shelti

Vi diskar också allt utom teflon grejor (utom dom där det står tydligt att man får diska i maskin) och träslevar. Trä-grejor suger visst i sig gifterna från diskmedlet så dem ska man inte köra. Men rostfria kastruller-javisst.

• Polargirl
    Shelti skrev 2009-01-05 08:48:46 följande:
    Trä-grejor suger visst i sig gifterna från diskmedlet så dem ska man inte köra.
    Aha, det har jag inte tänkt på... har kört dem i maskinen vid behov... fast har mest låtit bli för att de blivit så himla torra efteråt, antar att maskindiskmedlet är alldeles för starkt.
  • mimmi 1

jag diskar allt.... tycker inte att kastrullerna har blivit fula.. och trä-smörknivarna, oj, då måste vi ha blivit förgiftade för länge sedan!!!

men om man doserar maskindiskmedlet med förnuft, och inte använder alla nya "kuddar" med allt möjligt innehåll, så är det nog ingen fara. (använder uteslutande pulver, och halverar den rekommenderade mängden, det blir skinande rent ändå)

• fabri

Man ska inte köra aluminiumsaker samtidigt som rostfritt. DÅ rostar det nämligen.

• Polargirl
    fabri skrev 2009-01-05 12:30:24 följande:
    Man ska inte köra aluminiumsaker samtidigt som rostfritt. DÅ rostar det nämligen.
    Ah...
Svar på tråden Diska kastrull...