• hoppfull67

Täckbyxor för gravida???

Någon som vet om det finns täckbyxor för gravida på någon affär eller på internet?? Hur gör man annars, någon som har något tips?

• Svar på tråden Täckbyxor för gravida???
  • Modesty B

När jag var gravid över vintern lånade jag min mans stora skidbyxor. De var av en modell med ganska lång dragkedja fram, som jag lät vara lite öppen och sen hade jag hängslen på. Funkade fint! Nåt annat gick inte på, eftersom de ju ofta knäpps i midjehöjd. Behövde den långa dragkejdan fram!

• Maria V

JAg hade mina vanliga bara det att jag inte kunde knäppa dom. Satte hängslena i kors över axlarna så att dom satt kvar ändå..

Wilma 070313 Hjalmar 080724
  • framsteg

Köpte ett par på GeKås (Ullared) två storlekar större än jag normalt har och de börjar sitta åt liiite nu förvisso, men jag kan välja mellan uppknäppt eller ha ett "skärp" som ingick för. Funderar på att ev låna ett par hängslen och ha som extra reserv när jag inte kan knäppa dem längre. (Behöver ha dagligen på jobbet så det var bra investering för mig). Provade mina gamla för ett par veckor sedan och de kan jag knappt få på mig nu...

(Köpte ett set på GeKås med jacka & byxor som kostade 400:- så det var inga stora pengar det rörde sig om i mitt fall)

• Lupiner

Finns överdragsbyxor i termomodell där det är hel dragkedja i sidan från foten och upp. Perfekt för då är det bara att dra ner lite på en eller båda sidorna. Kolla på Intersport eller Stadium.

• Lovisa L

Lånar av min man! jag är en strl small och han en xl, så benen är lååånga. Men det är det bästa så slipper man köpa. Kan du inte låna av din man eller någon annan kanske du kan kolla på någon sportbutik om de har en billigare variant några strl större än du normalt har. Finns nog inga gravid-täckbyxor...

• Syster Fi

Jag drog på mig mina vanliga täckbyxor idag och skarvade glipan med en sån där vanthållare som man sätter fast barnens vantar med. Funkade fint. glipan tätade jag md fleecejacka över.

Svar på tråden Täckbyxor för gravida???