• Miss B

Åh jag har gjort nåt så dumt...

För ca en månad sen var jag hos frisören, mitt hår är väldigt platt och trist (typiskt skandinaviskt hår.) Så jag frågade frissan om hon hade ngt bra tips för att få lite mer volym, ngn bra produkt eller klippa håret på ngt bra sätt. Min frissa kommer då med idén: permanenta håret!

Först var jag väldigt tveksam för jag vill verkligen inte ha ngt krull a lá 80-tal. Jag påtalade detta väldigt noggrant, flera gånger. Men frissan lovade att det skulle aldrig hända, mitt hår skulle få lite mer volym och mer åt det vågiga hållet. Så jag gick med på en permanent.

Sagt och gjort, 2 timmar senare lämnar jag frisörsalongen och ser ut som ett troll. Håret är krulligt!!! Det ser inte inte riktigt klokt ut... Jag ser ut som ett fågelbo i huvudet!

Kan man göra något åt detta, eller måste jag vänta tills håret vuxit ut? Rakpermanent?
    Jag talade självklart om för frissan vad jag tyckte. Men jag vägrar låta henne sätta fingrarna i mitt hår igen.

Snälla någon som har ngt tips på vad man kan göra?

• Svar på tråden Åh jag har gjort nåt så dumt...
  • Familjetrollet

du skulle gått tillbaka och krävt tillbaka pengarna då frisören misslyckades med sitt jobb!

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Evangeline72

Gå till en annan frisör och be om råd=)

• Caranlachiel

Jag skulle krävt pengarna tillbaka. Du betalade för en tjänst och var tydlig med vad du ville ha - detta uppfylldes inte och då har du rätt till pengarna tillbaka.

En permanent blir inte vågig har jag fått lära mig - den blir alltid lockig eller krullig. Vågor skapar man lättast själv med locktång eller papiljotter.

Vecka 30 - and counting! (BF 21 mars)
  • Miss B

hej alla och tack för snabba svar. Självklart betalade jag ingenting... Frissan skickade även med schampo + balsam och spraybalsam. Som "plåster på såren", men vad hjälper det mig nu??

• Miss B

hej alla och tack för snabba svar. Självklart betalade jag ingenting... Frissan skickade även med schampo + balsam och spraybalsam. Som "plåster på såren", men vad hjälper det mig nu??

• viseversa

men man kan ju tvätta håret direkt efter en permanent så förstör man den.Det är ju därför man inte får tvätta håret på ett dygn efter en permanent!Eller har jag helt fel.

• viseversa

men man kan ju tvätta håret direkt efter en permanent så förstör man den.Det är ju därför man inte får tvätta håret på ett dygn efter en permanent!Eller har jag helt fel.

• StilaM

Jag har varit med om precis samma sak, men för ca 8 år sedan. Jag fick veta för något år sedan när jag äntligen hittade en bra frissa att mitt tunna fina skandinaviska hår inte lämpar sig för permanenter, och att det är mer än vanligt att slika hårtyper krullar sig helt enkelt för att de reagerar starkare på produkterna.

Vad jag fick veta av en frissa att jag kunde göra förra gången var följande: blöt håret, ta i en kraftig inpackning, kamma ut håret rakt och sätt upp det i en stram knut så att det inte kan krulla sig. med jämna mellanrum tar du ut knuten, kammar ut håret och sätter upp det igen. detta drar ut lockarna. ca 6 mån efter permanenten kan du be en bättre frisör att rakpermanenta om du har god hårkvalitet. Jag gjorde inte det - jag fönade håret rakt ist. Det blev iofs ganska torrt, men mindre troll...

• Lovely L

Preciiiiis det här hände mig för ca tio år sen. Jag gick tyvärr inte tillbaka till frisören vilket jag absolut borde. Istället fick jag hjälp hemma att rakpermanenta mitt hår någon dag efter. Det fick jag reda på sen av en annan frisör att det kunde ha gjort mig skallig.... Mitt hår var inte bra på flera år efter det där så det skulle jag inte rekommendera!

Svar på tråden Åh jag har gjort nåt så dumt...