• en blev två

Svart eller vit Hemnes säng från IKEA

Tycker ni att den vita eller svart bruna är finast?
    Jag skulle hellst ha den svart men alla våra andra möbler är vita så jag antar att det våra finast med den vita? Eller tror ni att det skulle se ok ut med den svarta? Funderade på att måla toppen av nattuksborden+byrå svarta (dom är furu nu) fast det skulle kanske vara snyggare om sängen var hel svart. Föresten var den inte det förut eller har jag bara fått för mej det.

• Svar på tråden Svart eller vit Hemnes säng från IKEA
  • Caranlachiel

Hemnes-serien är alltid svartbrun.

Jag gillar båda, beror ju helt på vilken inredning man har.

Vecka 30 - and counting! (BF 21 mars)
  • Evangeline72

Är det en dubbelsäng ni ska ha? Jag tycker den vita är jättefin. Jag skulle köpa en enkelsäng till min dotter men den fanns inte längre....blev lite ledsen. Vi köpte Hemnes dagbädd istället, den är helt suverän.

Jag tycker i alla fall att ni ska ta en vit=)

• Fille Fjonkan

Jag skulle vilja ha den svartbruna, men den finns inte 180 bred efter vad jag har förstått. Den vita är också fin, men känns lite trist, tycker jag. Jag har börjat leta säng på andra håll istället.

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Evangeline72

Hemnes svartbrun finns i 180 cm bredd.

• Fille Fjonkan
    Evangeline72 skrev 2009-01-05 10:52:06 följande:
    Är du säker? När jag har kollat i katalogen och på nätet kan jag inte se det. Men det skulle bespara mig en del letande om det är så
  • Fille Fjonkan
    Evangeline72 skrev 2009-01-05 10:52:06 följande:
    Kollade igen på hemsidan nu och visst finns den i 180
  • LindaRebecka

kan du inte måla furumöblerna i brunsvart/svartbrunt då? :)

• en blev två

Jo det skulle jag kunna göra. Själva möblerna är ju vita, men jag skulle kanske kunna måla skivorna som man ställer saker på brun/svart, vad tror ni om det?
    Har redan bytt till mässing/svarta knoppar det var furuknoppar förut. Finns det sån där brun/svart färg dock, tror bara jag har sätt svart eller brun, fast det kanske ser bra ut med svart färg också.

LindaRebecka skrev 2009-01-05 16:34:22 följande:
    kan du inte måla furumöblerna i brunsvart/svartbrunt då? :)
Svar på tråden Svart eller vit Hemnes säng från IKEA