• SisselaM

tacksam för råd - vilka olika prover bör jag ta?

Jag har ju "bara" haft två konstaterade missfall på raken (under 2008) och vet att andra haft det mkt värre. Men vilka prover bör jag ta för att se hur jag kan förebygga så att nästa graviditet har större chans att lyckas?
    Hitintills har jag tagit
    P-TSH (Tyrotropin)
    S-Prolaktin
    S-LH (Lutropin)
    S-FSH (Follitropin)
    S-Östradiol
    Alla dessa ser mycket bra ut utom FSH som är precis ovanför normalvärdet (men det var nyligen lägre och jag tänker få ner det igen)

Vilka andra prover kan jag be att få ta?
    Jättetacksam för information och tips!

• Svar på tråden tacksam för råd - vilka olika prover bör jag ta?
  • Lilleskuttan

beklagr dina mf. Jag har en lista i min blogg på massa prover jag tagit efter mina 4 mf.kika gärna där.

• SisselaM

Hej Lilleskuttan,
    Tack! Jättebra att ha.

• Diorlover

vad menas eg med konstaterade?

• SisselaM

vet inte om det är vedertaget begrepp, men jag menar att jag först haft en konstaterad graviditet som sedan bevisligen avstannat. (och därmed har ma el missfall konstaterats, i mina fall av läkare.)

det kan ju annars finnas lägen när man tror att man är gravid och sen tror att man får missfall och inte mensmen inte har hunnit kolla upp att man verkligen var gravid. (i så fall har jag haft minst tre missfall på raken)

• Diorlover

alltså alla mina missfall ahr visat positivt på stickan och mensen borta 1-2 veckor sedan mf. alla har ej kollats upp men de flesta.

Svar på tråden tacksam för råd - vilka olika prover bör jag ta?