• hejentjej

fort!! ÄR DET farligt att få en blyertspenna i handen??

vet inte om nåt fastna men de blöder lite

• Svar på tråden fort!! ÄR DET farligt att få en blyertspenna i handen??
  • Tovas Mamma

Nä, det tror jag absolut inte, varför skulle det vara det??

• rosyposy

Tja om den var smutsig så kan du nog få en infektion. Är det ett djupt sår?
    Min man blev huggen i armen med en blyerstpenna så hårt så att udden fastnade. Detta skedde i mellanstadiet (ja han förtjänade det, haha) och udden sitter kvar än i dag, ser ut som en liiiiten tatuering typ, inget han lider av alls.

• Trileia

Blyerts är inte bly (vilket vissa tror) utan grafit (eller?). SÅ du kommer inte få blyförgiftning iaf

• Micke54

Nä jag stack en i handen för många år sedan har fortfarande en prick som om udden skulle sitta kvar, men det är väl lite missfärgning som inte kommer att gå bort verkar det som.
    Och jag lever och mår fint.

• MissKaos

Det kan ju bli infekterat isf. Blöder det så är det ju bra. Då brukar smutsen rinna ut! Torka rent med Alsol eller vad du har hemma och håll koll på såret bara.

(¯`°?.¸ ღ♥ Du får gärna komma ut nu grabben! ♥ღ¸.?°¯)
  • Atamon

Trileia skrev 2009-01-05 12:05:33 följande:

Blyerts är inte bly (vilket vissa tror) utan grafit (eller?). SÅ du kommer inte få blyförgiftning iaf
    Precis så. Grafit blandat med en speciell lera blir blyerts
  • Redstone

Moderna pennor ja. Men från det gamla Egypten och ända in på 1600-talet använde man pennor (stylus) av bly.
  • Trileia

Antar att TS fått en modern penna i näven

Redstone skrev 2009-01-05 12:26:46 följande:
    Moderna pennor ja. Men från det gamla Egypten och ända in på 1600-talet använde man pennor (stylus) av bly.
  • MissKaos
    Redstone skrev 2009-01-05 12:26:46 följande:
    Trileia skrev 2009-01-05 12:05:33 följande: Moderna pennor ja. Men från det gamla Egypten och ända in på 1600-talet använde man pennor (stylus) av bly.
    Får väll hoppas inte TS hade en sådan hemma då.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Du får gärna komma ut nu grabben! ♥ღ¸.?°¯)
  • bodimit

jag råkade sticka mig själv i benet med en blyertspenna en gång. och hela spetsen (ca 5mm)gick av ganska djupt inne i mitt ben. jag fick aldrig ut spetsen men idag har jag en liten fin tatuering kvar från den =)

• hejentjej

haha en sn där gratis stift penna från skatteverket va de
    minns att pappa alltid sa att man kunde få blyförgiftning
    nåt han hade helt fel om då???

• vanessa01

Jag stack ett bly i min hand idag... vi fick ut blyet nog men det är smutsit... är det farligt?!

• Rip

JAG HAR FÅTT BLYERTS I MITT BEN, JAG VILL INTE HA NÅN JÄVLA TATUERING.

ANVÄNDER JUST NU NÅLAR SAMT ALSOLSPRIT FÖR JAG VILL FÅ UT SKITEN MEN DÄ GÅR INTE

HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ UT D

Svar på tråden fort!! ÄR DET farligt att få en blyertspenna i handen??