fort!! ÄR DET farligt att få en blyertspenna i handen??
vet inte om nåt fastna men de blöder lite
vet inte om nåt fastna men de blöder lite
Nä, det tror jag absolut inte, varför skulle det vara det??
Nej det är lugnt
Tja om den var smutsig så kan du nog få en infektion. Är det ett djupt sår?
Min man blev huggen i armen med en blyerstpenna så hårt så att udden fastnade. Detta skedde i mellanstadiet (ja han förtjänade det, haha) och udden sitter kvar än i dag, ser ut som en liiiiten tatuering typ, inget han lider av alls.
Blyerts är inte bly (vilket vissa tror) utan grafit (eller?). SÅ du kommer inte få blyförgiftning iaf
Nä jag stack en i handen för många år sedan har fortfarande en prick som om udden skulle sitta kvar, men det är väl lite missfärgning som inte kommer att gå bort verkar det som.
Och jag lever och mår fint.
Det kan ju bli infekterat isf. Blöder det så är det ju bra. Då brukar smutsen rinna ut! Torka rent med Alsol eller vad du har hemma och håll koll på såret bara.
Trileia skrev 2009-01-05 12:05:33 följande:
Trileia skrev 2009-01-05 12:05:33 följande:
Antar att TS fått en modern penna i näven
jag råkade sticka mig själv i benet med en blyertspenna en gång. och hela spetsen (ca 5mm)gick av ganska djupt inne i mitt ben. jag fick aldrig ut spetsen men idag har jag en liten fin tatuering kvar från den =)
haha en sn där gratis stift penna från skatteverket va de
minns att pappa alltid sa att man kunde få blyförgiftning
nåt han hade helt fel om då???
Jag stack ett bly i min hand idag... vi fick ut blyet nog men det är smutsit... är det farligt?!
JAG HAR FÅTT BLYERTS I MITT BEN, JAG VILL INTE HA NÅN JÄVLA TATUERING.
ANVÄNDER JUST NU NÅLAR SAMT ALSOLSPRIT FÖR JAG VILL FÅ UT SKITEN MEN DÄ GÅR INTE
HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ UT D