• firepuzz

skäms (utomlandsresa)

Jag ska åka utomlands med min pojkvän och sen 3 kompisar till oss (2 tjejr och en kille).
    nu är det så att dessa två tjejer är smala perfekta i kroppen och sen kommer jag jag är tjock har bristningar i massr på magen och celluliter. jag skäms verkligen kommer jag att stå ut en vecka i bikini?
    hur ska jag göra? ge era tips

• Svar på tråden skäms (utomlandsresa)
  • Pumpkin

För det första så lär ju din pojkvän veta hur du ser ut, och vad alla andra tycker är väl helt irrelevant egentligen?

Sen kan du ju köra med baddräkt istället för bikini om det känns bättre.

• firepuzz

nej absolut inte med baddräkt. då ser jag ut som en stor korv..

jag vet men skäms ju

• firepuzz

nej en kanske inte gör det men dom andra 2 tror jag faktiskt kan göra det

• meimei

Nej, jag skulle bara åka med pojkvännen. Det kan bli en jobbig resa!
    Säg att du vill att denna resa bara skall vara er!
    Med kompisarna kan ni åka på en stadssemester, så du slipper gå klädd i bikini, då känns det lite lättare!

Styrkekramar!

• FruMähler

mina kompisar ska inte bry sig om mina bristningar å skavanker som jag fått efter dottern..det är inte därför vi är vänner helt enkelt...
    det är upp till dig hur resan komma bli för dig....
    har du ett bikinilinne då? är räddningen för mig när jag har sämre dagar faktiskt...

Ella blir Storasyster i augusti!
  • firepuzz

jo men resan är typ betalad så

• Ilonasmamma

skit i vad det tycker...sen vet ju de flesta att man nog inte är smal och "perfekt" för resten av livet heller...

så njut av resan och pojkvännen

• firepuzz

tack får verkligen föärsöka mina celluliter döljer jag ju lätt med typ badshorts och så som jag ska bada i

• Savanna555

Precis som de andra skriver så tycker inte jag heller att dina kompisar ska bry sig i hur du ser ut, men jag förstår om du känner dig obekväm i situationen. Jag kan också rekommendera ett bikinilinne, det känns mer påklätt än en bikini utan att ge baddräktskänslan.

En annan version är att ta med ett vanligt löst sittande linne (eller t-shirt) till stranden och ta på det när att du torkat lite efter badet. Jag brukar göra det för att slippa bränna mig i solen om jag ska vara på stranden en längre stund.

• Ilonasmamma

firepuzz skrev 2009-01-05 12:58:49 följande:

tack får verkligen föärsöka mina celluliter döljer jag ju lätt med typ badshorts och så som jag ska bada i
    brukar själv altlid ha shorts när jag badar..har celluliter och sen bristningar på insidan av låren..hade inte så mkt innan jag fick barn, men bristningar från puberteten har jag haft mkt på höfterna osv.

sen nu efter ungen så är min mage inte lika fin längre..dock har bristningarna bleknat mkt så de är samma färg som huden nu...

och vet att även de som inte fått barn och har bristningar pga övervikt, att deras bristningar bleknar när de sedan går ner i vikt..

men jag bryr mig faktiskt inte längre...i början kändes det jobbigt..men nu när jag gått ner 10kg från förra året så ser det lite bättre ut och eftersom magen inte är lika stor så kan man välja annan typ av shorts/bikini underdel
  • ihärdig

Jag lovar dig att du kommer garanterat att se dem som ser värre ut än dig. Och inte ser de ledsna ut för den sakens skull? Om inte du tänker så mycket på dina skavanker, så skall du se att de andra inte gör det heller. Och om de gör det, så märker du det inte. Jag säger BAH! åt det där! Vad gör väl det om det hänger lite här eller är lite cellulitigt där, ni är där för att slapa och ha det kul (antar jag). Sluta jämför dig med kompisarna och var glad åt resan istället.

• firepuzz

oki tack för alla tips ska verkligen försöka--

• Himesama

Du känner dig kanske mer bekväm om du har baddräkt och shorts? Inte lika naken och avslöjande...
    Sen så finns det sk Tankini där överdelen är ett linne
    www.yesstyle.com/Product.aspx&refcurrency=SEK

• UngBonusMamma

Njut av semestern istället för att bekymra dig för det! Vissa är smala andra inte, så ser ju livet ut! Du duger precis som du är, du har samma rätt som alla andra att visa upp dig på stranden! Och ett tips, om DU gör en stor affär av dina skavanker (trixar och fixar för att "dölja") så kommer folk reagera betydligt mycket mer än om du bara är den du är!
    Du ska inte behöva skyla dig i badshorts, det resonemanget är SORGLIGT!!

• firepuzz

men badshorts har jag badat med i flera r nu tex puma såna shorts eler andra jag känner mig bekväm i dom.

• StrawberryDaquiri

Hoppar in här! Ett sollinne och bikinibyxor som går ner lite på låret! hoppas du inte låter dina hjärnspöken förstöra resan för dig, slappna av och njut! lycka till!

• Ilonasmamma

firepuzz skrev 2009-01-05 20:46:46 följande:

men badshorts har jag badat med i flera r nu tex puma såna shorts eler andra jag känner mig bekväm i dom.
    det är skönt med shorts...har jag badat i de flesta sommrar..även innan man fick massor med bristningar och celluliter och hängmage efter barn.

även tjejer jag känner som är smala och utan bristningar och celluliter föredrar shorts..just för att det är skönt och att man kan slarva lite med rakningen om man inte orkar sköta det het perfekt hela sommaren!
Svar på tråden skäms (utomlandsresa)