• MalinK85

Gratis personlighetstest...

Någon mer som gjort det 200 frågor långa personlighetstester på: www.nyniva.nu/test.php ?
    När jag gjorde det så var det inte alls lika tydlig hemdsida och det stod ingenting om dianetik/scientologi.
    När analysen väl var klar och jag fick mitt samtal var jag den "hemskaste människan på jorden och mycket deprimerad" enligt dem. Jag mådde super... Det enda som kunde hjälpa mig var scientologin, scary!!

Lite läskigt att dom har alla mina uppgifter, adress o nummer och så. Någon mer? Någon som nappat på deras erbjudande?

• Svar på tråden Gratis personlighetstest...
  • CalleNalle

Allvarligt talat. Ignorera dem. De snackar skit och deras rörelse är en sekt. Bara att söka på nätet, finns HUR mycket information som helst.

Det är klart du fick höra att "hemskaste människan på jorden och mycket deprimerad" enligt dem. Jag mådde super... Det enda som kunde hjälpa mig var scientologin, scary!!" eftersom annars har du ju ingen anledning till att börja betala dem massa pengar.

Men visst, det är en fri värld. Om du vill bli hjärntvättad och fattig så go for it

• och

Jag kikade på testet. Fast mitt telefonnr lämnade jag såklart inte. Det var rätt intressanta frågor. Uppenbarligen är de ute efter deprimerade personer med lågt självförtroende. Det var väldigt tydligt när man läste frågorna, många av dem var inriktade på just depression. Dessutom ville de nog ha personer som inte sa emot utan lydde auktoriteter, väldigt många frågor om det med.

• paddanpuff

Jag gjorde testet men skrev in 666 som tel nummer och bajsa ner er som adress os v så jag fick inget svar på testet. Det är nog den sjukaste sekten utav alla..jisses vilka dårar!

• BeanGirl

Fast eg: är deras "historier" så mycket konstigare än t ex biblens? Rymdkejsare som rymdkejsare liksom....

• Neostar

men det står ju att det är seintologerna ju...

• Rickardn

Angående Scientologikyrkans personlighetstest: jag gjorde det första gången för flera år sedan och har sedan dess gjort det flera gånger då jag inte har hittat något annat test som visar så väl hur det står till i ens liv. Jag har höjt mitt test avsevärt, men det viktigaste är inte att testet ser bra mykcte bättre ut nu än för flera år sedan, utan att jag känner mig bättre, lyckas bättre i livet etc. Jag har tagit en del kurser i Scientologi och läst en del av L. Ron Hubbards böcker men jag har också jobbat med mig själv och med hjälp av testet har jag kunnat fokusera på att förbättre rätt saker. T ex. visade mitt test för ett antal år sedan att jag var mycket oansvarig - jag höll inte med då, men senare såg jag att det stämde mycket väl - jag bodde hemma, jobbad emest när jag kände för det, betalade inte hem, fan jag hjälpte knappt ens till hemma och jag bara festade upp alla minga pengar; snacka om oansvarig! Så nu använder jag det här testet lite som riktlinje, inte slaviskt som något precist utan mest som en fingervisare.

Men givetvis krävs det också en del självinsikt för att kunna ta till sig ett så stort test.

Jag skulle i alla fall varmt rekommendera det.

Jag brukar fylla i det på http:/www.gratispersonlighetstest.se

• R Franklin
    Rickardn skrev 2010-07-19 17:19:32 följande:
    Jag har tagit en del kurser i Scientologi och läst en del av L. Ron Hubbards böcker
    Ärligt talat, är han inte en rätt medioker SF författare?
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • John D

Varför kan man inte bara få resultatet på skärmen?
    Finns inte en chans i helvete att jag lämnar ut mina kontaktuppgifter till någon religiös organisation som sen ska försöka övertala mig att gå med.
    Är testet vettigt och det på något sätt kan hjälpa mig så kontaktar jag dom, funkar inte det så är jag inte intresserad.

• John D
    R Franklin skrev 2010-07-20 13:09:25 följande:
    Ärligt talat, är han inte en rätt medioker SF författare?
    Som SF författare är han väl rätt ok, inte många som kan fantisera ihop sådana berättelser som han.
    Jämfört med bibeln, som också är science fiction, är ju Hubbards böcker fan så mycket mer underhållande.
  • VirrigaVerna

Scientologin är scary och deras test ger jag inte ett ruttet lingon för. De är ute efter att tjäna pengar och för att kunna göra det behövs det människor som är villiga att göra testen. Nej nej nej Scientologi går bort.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • JMM01
    MalinK85 skrev 2009-01-05 13:20:11 följande:
    Någon mer som gjort det 200 frågor långa personlighetstester på: www.nyniva.nu/test.php ?
    När jag gjorde det så var det inte alls lika tydlig hemdsida och det stod ingenting om dianetik/scientologi.
    När analysen väl var klar och jag fick mitt samtal var jag den "hemskaste människan på jorden och mycket deprimerad" enligt dem. Jag mådde super... Det enda som kunde hjälpa mig var scientologin, scary!!

Lite läskigt att dom har alla mina uppgifter, adress o nummer och så. Någon mer? Någon som nappat på deras erbjudande?
    Jag utvärderade tester för länge sedan. Många gjorde testerna för skojs skull. En del höll med, andra inte.
Svar på tråden Gratis personlighetstest...