• lakritstrollet

Barnfamiljer i Borås-Sandared??

Hej! Jag och min lilla familj funderar på att flytta till Borås och allra heslt Sandared. Vi bor i Göteborg nu. Eftersom jag inte känner till Borås så vet jag egentligen inget om stan, men tycker att Sandared verkar fint och barnvänligt. Finns det några här på FL som känner till det? Och som vet hur läget är med barnomsorg exempelvis? Blir så tacksam för lite tips/svar!

• Svar på tråden Barnfamiljer i Borås-Sandared??
  • Jolines Mamma

Hej!Jag och min familj bor i Borås på ett område som heter tullen.
    Jag har alltid trivst jätte bra här.
    Har flyttat en hel del men alltid kommit tillbaka till borås!
    Finns det mesta och det är ju bara motorvägen till gbg.
    Sandared är fint och barnvänligt vet dock inte hur det ser ut med barnomsorgen och platser då vi inte tillhör det området.
    Hade ni tänkt att köpa hus isf?

• lakritstrollet

Hej!
    Vilket fint namn, Joline!
    Ja vi har planer på att köpa hus, men det finns inte så mycket ute just nu. Vi körde igenom tullen häromdan, det såg väldigt fint ut. Bor ni i hus eller lgh?
    Är Sandared väldigt "off" eller tar man sig lätt in till stan därifrån, har du någon aning?

• Jolines Mamma

Vi bor i lägenhet..Vill ha hus så småningom men då blir det utanför borås isf...
    Jag tycker inte att sandared är så off, har man bil går det ju snabb att ta sig in till centrum.
    Sen tror jag att det är bra bussförbindelser till sandared med.
    Ni har inte kollat något i sjömarken då?Fast det brukar vara rätt så höga huspriser där..

• livetärgött

Bor oxå strax utanför Borås i Hedared, samma kommundel som Sandared. Verkar vara många barn som ska in på dagis nu å ett tag framåt. Har en son på ett år som ska börja på dagis i augusti. Tror det är på g att bygga ut barnomsorgen då det är stora kullar på väg.

Sandared är väldigt barnvänligt å där ligger vårdcentralen, folktandvården, bibliotek, ica-affär, bankomat å skola upp till 9:an. In till stan går fort med bil å även tåget Borås-Gbg stannar där.

Husmarknaden är väl lite off just nu, men det brukar det nog vara i jan-feb. Hoppas ni hittar nåt för jag tror ni skulle kunna trivas bra där, passar bra med mindre ställen för småbarn tycker jag. Vi flyttade ut från Borås när vi började fundera på barn, bodde på Tullen innan i lgh.

• Logh

Bor i Sandared och trivs jätte bra! Har nyss flyttat tillbaka, men är uppvuxen här som barn. Finns som sagt allt, det ända är väl att det är mycket barn och lite för få platser på dagis just nu. Byggs ny förskola med tre avdelningar som ska vara klart i mars, så då blir det väl lite bättre...

Fråga om det är något du vill veta. Kan nog svara på det mesta.

Svar på tråden Barnfamiljer i Borås-Sandared??